تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3746118
شناسه : 3746118
تاریخ :
موافقت وزیر نفت با پیشنهاد متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت اقتصاد ایران: مصوبه متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت براساس تقویم مالی و بیمه‌ای سال ۱۴۰۳ صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از سوی وزیر نفت تأیید و به صندوق‌ها ابلاغ شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بر اساس تقویم مالی و بیمه‌ای سال ۱۴۰۳ صندوق‌ها، مصوبه متناسب‌سازی امسال از سوی جواد اوجی، وزیر نفت، تأیید و به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ابلاغ شد.

بر اساس چارچوب متناسب‌سازی مستمری و مقرری سال ۱۴۰۳، «۶ درصد به همراه یک‌میلیون تومان مبلغ ثابت» به پایه مستمری‌های بازنشستگان صنعت نفت در سقف ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اسفند سال ۱۴۰۲ افزوده می‌شود.

متناسب‌سازی یادشده ۱۰.۵ درصد مستمری‌های حداقلی و ۱۰ درصد میانگین مستمری‌ها را افزایش می‌دهد، بنابراین امسال با احتساب افزایش ۲۰ درصدی فروردین‌، نرخ افزایش مستمری‌ها درمجموع بیش از ۳۰ درصد خواهد بود.

نکته مهم آن است که متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت، امسال با مدنظر قرار دادن عدد ثابت در چارچوب رویکرد حمایتی بیشتر از مستمری‌های حداقلی، نهایی شده است و زمان پرداخت مبالغ متناسب‌سازی اوایل شهریور خواهد بود.

صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت تعدیل و تعهدها را با رعایت قواعد بیمه‌ای و تأمین بار مالی تضمین‌شده و بین‌نسلی عملیاتی می‌کند