تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3746085
شناسه : 3746085
تاریخ :
خزعلی: خانواده محوری جزو چهار رکن سیاست‌های دولت بود اقتصاد ایران: معاون زنان و خانواده در دولت سیزدهم گفت: خانواده‌محوری یکی از چهار رکنی بود که جزو سیاست‌های دولت قرار گرفته بود و بر آن استوار بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تکریم و معارفه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در دولت سیزدهم و محمدرضا عارف معاون اول دولت چهاردهم برگزار شد.

انسیه خزعلی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: از همه کسانی که برای تکریم زن و خانواده در اینجا جمع شده‌اند تشکر می‌کنم، امیدوارم بتوانیم این حرکت را که رو به جلو است و مانند دوی امدادی با هر تغییر در دولت‌ها که در حال وقوع است به دولت بعدی تحویل دهیم. آنها هم مواردی را در جهت ارتقا انجام دهند و به دولت بعد از خود تحویل دهند.

وی همچنین در رابطه با خدمات عمومی که دولت نسبت به زن و خانواده داشته است، بیان کرد: خانواده محوری یکی از چهار رکنی بود که جزو سیاست‌های دولت قرار گرفته بود و بر آن استوار بود، بیمه درمان ناباروری از جمله مواردی بود که برای اولین بار در دولت سیزدهم اتفاق افتاد به صورت ۱۰۰ درصدی بیمه اجتماعی زنان روستایی دارای سه فرزند همچنین بیمه بارداری تا پایان شیردهی و بیمه سلامت کودکان را محقق کردیم.

جایگاه زنان در دولت سیزدهم ارتقا یافت

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور شهید اضافه کرد: انتصاب زنان متخصص در شوراهای عالی به دستور شخص رئیس جمهور اتفاق افتاد و اختصاص یک درصد تکلیفی بودجه دستگاه‌ها و همینطور در سال دوم بودجه شرکت‌های زیر مجموعه آنها، اختصاص پست همتراز معاون وزیر و مدیر کل به مشاورین حوزه زنان دستگاه‌ها که پیش از این پست را نداشتند در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

خزعلی در ادامه به جایگاه زنان در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: الزام مشارکت معاونین زنان در دستگاه‌های اجرایی به مشارکت در شوراهای اصلی تصمیم گیری، همینطور شوراهایی که در استانداری‌ها تشکیل می‌شود که در این دولت دفتر زنان وزارت کشور به مرکز امور بانوان ارتقا یافت.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت ویژه برای زنان اجرا شد و برای زنان سرپرست خانوار بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شد، صندوق ضمانت برای زنان سرپرست خانوار فعال شد و برنامه‌هایی برای تحکیم خانواده مانند طرح نو همسران تصویب شد و آئین نامه آن ابلاغ شد و هم اکنون در دو استان در حال پیاده شدن است.

ادامه دارد…