تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3746083
شناسه : 3746083
تاریخ :
درسی که ایران به کشورهای جهان داد اقتصاد ایران: ماهیت ضد صهیونیستی و ضد استکباری نظام جمهوری اسلامی ایران و سکوت ذلت بار کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمایت‌های ایران از محور مقاومت در کنار ایستادگی این کشور در برابر رژیم صهیونیستی و نظام‌های استکباری باعث شده تحلیلگران به نظام اسلامی در ایران به عنوان تنها مبارز در برابر پروژه‌های غربی صهیونیستی نگاه کنند.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: اهداف ایران به عنوان یک نظام اسلامی در تضاد با اردوگاه استکبار جهانی است. این کشور تنها نظامی به شمار می‌رود که در برابر رژیم صهیونیستی و در کنار محور مقاومت ایستاده است. بنابراین هدف قرار گرفتن نظام ایران طی شبانه روز توسط غربی‌ها و رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنها در منطقه امری طبیعی است. ایستادگی محور مقاومت به ایستادگی ایران بستگی دارد. این کشور به اروپا، روسیه، ترکیه و رژیم‌های عربی نشان داد که می‌توان در برابر صهیونیسم جهانی ایستاد. هدف قرار دادن ایران از خارج امکان پذیر نیست چرا که این کشور قدرت بازدارندگی زیادی دارد بنابراین کشورهای متخاصم دست به اقدامات داخلی در ایران می‌زنند.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه القدس العربی در خصوص تحولات منطقه نوشت: آمریکا در صورت واکنش محور مقاومت به ترورهای اخیر تل آویو، نمی‌تواند از پایگاه‌های نظامی خود در عراق، سوریه و اردن برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کند چرا که در این صورت در شرایط سختی قرار می‌گیرد بنابراین به استفاده از قبرس به عنوان پایگاه جایگزین روی آورده است به ویژه آنکه شاهد حملات نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه عین الاسد و اقدامات عشایر عربی در حومه دیرالزور علیه مهره‌های آمریکا طی روزهای گذشته بودیم.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: یک منبع آگاه اعلام کرد که طی روزهای گذشته تماس‌هایی میان مسئولان صهیونیست و مصری در خصوص گذرگاه رفح برقرار شده است. در جریان این مذاکرات در خصوص پیشنهاد تل آویو مبنی بر ورود ده‌ها هزار تن از آوارگان فلسطینی به خاک مصر تا زمان پایان یافتن اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه صحبت شد که در نهایت با مخالفت قاهره رو به رو شد. طرف مصری قاطعانه تاکید کرده که این پیشنهاد تل آویو به هیچ عنوان قابل طرح و بررسی نیست.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه سوری الثوره درباره بایدن نوشت: زمانی که بایدن از دوره صلح در زمان ریاست جمهوری خود صحبت می‌کند دهان جهانیان باز می‌ماند چرا که در این دوره، جنگ‌ها و درگیری‌ها به بالاترین حد رسید. درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه از یک سو و وحشی گری های رژیم صهیونیستی در سوی دیگر نمونه‌های این دوران صلح هستند. بایدن به اندازه کافی صهیونیست بود تا نتانیاهو به نیابت از و با سلاح‌های آمریکایی دست به جنایت بزند. پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی نیز در منطقه به صورت روزانه و هفتگی هدف حملات نیروهای مقاومت قرار می‌گیرند.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه سوری الوطن در خصوص فلسطین نوشت: قرار است پنجشنبه آینده مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برگزار شود. این نخستین مذاکرات در سایه ریاست یحیی السنوار بر دفتر سیاسی جنبش حماس است. برآوردهای سیاسی نشان می‌دهد مذاکرات مذکور شانس پیروزی ندارد چرا که نتانیاهو پیشنهاد بیرون راندن برخی از فلسطینی‌ها از نوار غزه مطرح کرده است. در این میان نام مروان البرغوثی یکی از رهبران جنبش فتح برای قرار گرفتن در لیست اسرایی که تبادل می‌شوند ذکر شده است. جنبش حماس در نظر دارد اداره امور نوار غزه را به او بسپارد چرا که روابط خوبی با حماس و مصر دارد.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه یمنی المسیره در خصوص کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی نوشت: از لحاظ منطقی، نظامی و انسانی، رژیم صهیونیستی در محاصره کشورهای اسلامی و عربی قرار دارد؛ کشورهایی که با وجود گرایشات ضدصهیونیستی شهروندان خود، تبدیل به دوستان تل آویو شده‌اند. امروزه بعد از گذشت ۱۰ ماه از تجاوز تل آویو به غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، دیگر سکوت کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی در برابر این جنایات توجیهی ندارد. برای نخستین بار در تاریخ می‌نویسند ارتش‌های عربی از تل آویو حمایت می‌کنند.

درسی که ایران به کشورهای جهان داد

روزنامه المراقب العراقی نوشت: در حالی که کشورهای زیادی در جهان به دلیل شدت جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تعاملات تجاری و سیاسی خود را با این رژیم قطع و یا محدود کرده‌اند و در جهت مقابل، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند در میان کشورهای عربی شاهد یک موضع گیری ذلت بار در حمایت از تل آویو هستیم. همان طور که می‌دانیم اردن یکی از دروازه‌های رژیم صهیونیستی برای تبادل کالا به خاورمیانه است. در حال حاضر عراق یک پروژه اقتصادی در گذرگاه طریبیل- الکرامه با اردن اجرا می‌کند. این در حالی است که ناظران عراقی خواهان قطع تمام روابط سیاسی و اقتصادی با اردن در شرایط کنونی هستند.