تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3746063
شناسه : 3746063
تاریخ :
مطالبات کشاورزان تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود اقتصاد ایران: تبریز- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود، گفت: رکود تولید و خرید تضمینی گندم شکسته شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ که در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد افزود: با توجه به اینکه هم برداشت و هم خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی ما این است که امسال بالاترین میزان تولید و خرید تاریخ کشور را داشته باشیم و امیدواریم که این روند را ادامه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه لازمه ادامه این روند تأمین نهاده هاست اظهار کرد: ما برای کشت پاییزه حدود ۸۰۰ هزارتن کود اوره، حدود ۶۰۰ هزارتن کود فسفاته و حدود ۳۵۰ هزارتن کود پتاسه نیاز داریم که اگر اینها در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد ما با ۸.۵ میلیون هکتار کشت پاییزه می‌توانیم شرایط خوبی را در سال ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ برای کشور به ارمغان بیاوریم.

مهاجر بیان کرد: امسال میزان خرید جو از ۴ میلیون تن گذشت و تولید برنج نیز بیشتر از ۷۰۰ هزار تن بود. میزان تولید کلزا دو برابر شد و در ذرت علوفه‌ای، شکر، پنبه و محصولات دیگر افزایش تولید داشتیم.

وی گفت: در کشت پاییزه امسال تلاش می‌شود حدود ۱۲ میلیون تن گندم، حدود ۳ میلیون تن برنج و ۵.۵ تا ۶ میلیون تن جو تولید شود که چنانچه پول کشاورزان و نهاده‌ها به موقع به دست کشاورزان برسد این پیش بینی‌ها محقق می‌شود.

مهاجر اعلام کرد: علیرغم تنگناهای موجود، تاکنون ۹۴ همت از مطالبات کشاورزان گندم کار پرداخت شده و ۱۰۰ همت باقی مانده نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود. همچنین تلاش می‌کنیم مطالبات کلزاکاران استان گلستان و بقیه استان‌هایی که مانده نیز پرداخت شود.