تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3746051
شناسه : 3746051
تاریخ :
عده‌ای عامدانه سلامت مردم را نشانه گرفته اند اقتصاد ایران: شورای عالی نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور، نوشت: عده ای عامدانه سلامت مردم را نشانه گرفته اند و ما درخواست داریم که برخورد کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای عالی نظام پزشکی، در نامه‌ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهور، نوشت: اخیراً متنی برخلاف اخلاق و دین و ادب دریکی از شبکه‌های اجتماعی با محتوای اهانت به شأن علم، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نیز سازمان نظام پزشکی منتشر شده است.

آن را شایسته پاسخ مستقیم نمی‌بینیم و شِکوِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِه را به پیشگاه آن مقام عالی عرضه می‌داریم تا که اساس را چاره کنید.

خواهشمندم با تکیه بر رویکرد آن دولتِ پای گرفته بر پاینده تخصص و تعهد، موضوع را به طریق مقتضی امر به پیگیری فرمائید.

آقای رئیس جمهور! جنابعالی که خود از دانایان خبره و مسلط بر وجوه متعالی دانش پزشکی هستید، اینگونه تهاجم کور به ساحت پرتلؤلؤ علم و متولیان علم را برنتابید.

ضروری است توسط آن دولت، تفاوت بین علم و شبه علم بر مردمان واضح گردد، و مانع از تقلیل جایگاه سواد به شطحیات نامستند شود. بی تردید جولان ژاژ خایان که هجمه خود را عامدانه بر سلامت مردم نشانه گرفته اند در دوران زعامت شما پذیرفته نیست.

سازمان نظام پزشکی، قدیمی ترین و گسترده‌ترین سازمان رسمی کشور مستظهر به قانون مجلس و حکم رئیس جمهور است. هرگونه توهین، دولت را مکلف به حمایت بدیهی و قانونی و منطقی از آن می‌سازد، مقتضی است بر آن دستور فرمائید.

می‌دانیم که ادبیات هرکس برخاسته از نوع موجودات فعال در ذهن اوست و اسامی و مناصب شایسته خود را بر قلم جاری و بر دیگران نصیب می‌کند، ولی؛ اقدام به تحریک و شورانیدن مردم و ایجاد اغتشاش ذهنی و تشویش اذهان عمومی، فرمانی متناسب بر عهده حاکم گذارده است، دریغ نورزید.