تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3746030
شناسه : 3746030
تاریخ :
ایمپلنت اریگامی به کمک مبتلایان به صرع می آید اقتصاد ایران: محققان دانشگاه های آکسفورد و کمبریج  ایمپلنت های تاشوی کوچکی ابداع کرده اند که صرع را در بیماران مبتلا بهبود می بخشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازتلگرام، کارشناسان این دانشگاه ها معتقدند ایمپلنت های کوچک و اریگامی مذکور می توانند عمل های جراحی برای این بیماران را تسهیل و تشخیص صرع را بهبود بخشند.

الکترودهای مذکور با الهام از هنر ژاپنی اریگامی ابداع شده اند که از طریق یک شکاف با عرض ۶ میلیمتر کاشته و بعدا در مغز باز می شود. محققان اعلام کرده اند این فناوری که تاکنون روی خوک ها آزمایش شده می تواند تعداد جراحی های مغز مورد نیاز بیماران و همچنین دوره نقاهت و ریسک عفونت را کاهش دهد.

محققان اکنون امیدوارند آزمایش روی انسان ها در انگلیس را آغاز کنند.

کریستوفر پروکتور استادیار دانشگاه مهندسی علمی آکسفورد اعلام کرد این تحقیق روشی جدید را برای برقراری ارتباط میان ناحیه های مختلف مغز از طریق جراحی فراهم می کند.

صرع در نتیجه انفجار فعالیت های الکتریکی در مغز رخ می دهد که به طور موقت روی عملکرد این عضو بدن تاثیر می گذارد و به حمله هایی منجر می شود.

ایمپلنت مذکور یک ویفر سیلیکونی مسطح و مستطیل شکل با ۳۲ الکترود است که مانند آکاردئون تا می شود و می توان آن را از طریق یک شکاف در عمل جراحی در مغز قرار داد. هنگامیکه ایمپلنت در موقعیت خود در مغز قرار می گیرد، یک محفظه دارای فشار در ویفر با مایعی پر می شود و تای دستگاه را باز می کند.

ایمپلنت هنگام آزمایش روی خوک ها توانست به درستی باز شود و فعالیت های مغزی را به درستی ردیابی و ثبت کند.