تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746025
شناسه : 3746025
تاریخ :
افزایش رویکرد ایلان ماسک به پست‌های سیاسی اقتصاد ایران: نتایج تحلیل‌های جدید واشنگتن پست نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد از پست‌های ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس در سال ۲۰۲۴، سیاسی بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج تحلیل های جدید واشنگتن پست نشان می دهد 17 درصد از پست های ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس در سال 2024، متمرکز بر موضوعات سیاسی بوده که این رقم 2 درصد بیشتر از سال 2021 است.

براساس این گزارش، مشخص شدن نتایج این تحلیل، نشان از جهش چشمگیر تمایل ماسک به اشتراک گذاری موضوعات سیاسی در شبکه اجتماعی ایکس طی سال های اخیر دارد، در حالی که این میلیاردر آمریکایی که خود مالک شبکه ایکس است، اخیرا از سیاست های جناح راست در آمریکا اعلام حمایت کرده است. وی ابتدا حمایت خود را از ران دیسانتیس نامزد سابق جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 اعلام کرد و در نهایت ماه گذشته و پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا، از ترامپ اعلام حمایت کرد.

ماسک با انتشار پستی در کنار ویدئویی از لحظه مشت گره کرده ترامپ پس از تیراندازی، نوشت: من به طور کامل از رئیس جمهور ترامپ حمایت می کنم و آرزوی بهبودی سریع او را دارم.

چندی قبل، ایلان ماسک در مصاحبه با یک نویسنده کانادایی اظهار کرد که هرگز نگفته که ماهانه 45 میلیون دلار به کمپین دونالد ترامپ کمک می کند.

وی افزود: میزان کمک‌های من به کمپین ترامپ بسیار کمتر از این رقم است.

وی خاطرنشان کرد من کمک های مالی را به کمیته اقدامات سیاسی آمریکا کرده ام اما رقم این کمک ها بسیار کمتر از این رقم بوده است و ارزش های کلیدی کمیته اقدامات سیاسی آمریکا، حمایت از شایسته سالاری و آزادی فردی است. اغلب جمهوری خواهان و نه تمام آنها در سمت شایستگی و آزادی ایستاده‌اند.

این میلیاردر آمریکا سپس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: او همچنان از کمیته اقدامات سیاسی آمریکا حمایت می کند. او رقم کمک ماهانه 45 میلیون دلاری و یا اینکه چه سهمی از این رقم را برای حمایت از ترامپ اختصاص می دهد، رد یا تایید نمی کند.

وی در یک سخنرانی در کمپین انتخاباتی خود گفته بود که ایلان ماسک ماهانه 45 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی او کمک کرده است.

به نظر می رسد ماسک و ترامپ در ماه های اخیر روابط بسیار نزدیکی داشتند به طوری که نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی در اواخر ماه مه نوشت که این میلیاردر آمریکایی با دونالد ترامپ درباره نقش احتمالی مشاور برای ماسک در دوران دوم ریاست جمهوری ترامپ در صورت راه یابی دوباره او به کاخ سفید، گفتگو و رایزنی کرده است.

براساس تحلیل واشنگتن پست، اغلب اظهارات سیاسی ماسک بر بیداری، فرهنگ تبعید و پس زنی، سیبل های محافظه کارانه برای گفتگوهای آنلاین و شکایت درباره جامعه متمرکز شده است. در همین حال شبکه ایکس هفته گذشته اعلام کرد که از ائتلاف تبلیغ کنندگان برای تحریم ایکس به دلیل دیدگاه های ماسک، شکایت خواهد کرد.

براساس این گزارش، تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس از زمان خرید این شرکت توسط ماسک و تغییر نام آن از توئیتر به ایکس در سال 2022، دچار اختلال شده است. این میلیاردر آمریکایی سیاست های بیدارگرایانه دارد در حالی که کارشناسان صنعتی اظهار کردند که دیدگاه های ماسک باعث شده شبکه اجتماعی ایکس تبدیل به یک برند کمتر محبوب شود.

در همین حال، افزایش پست های سیاسی توسط ماسک، ردپای تجارت وی در حضور او در رسانه های اجتماعی را کاهش داده است. در حالی که او همچنان درباره تسلا و اسپیس ایکس پست می گذارد، وقت کمتری را برای بحث درباره برند خود در سال های اخیر اختصاص داده است.

علاوه بر این، تحلیل واشنگتن پست نشان می دهد پست هایی درباره شرکت های ماسک از جمله شبکه اجتماعی ایکس، از سال 2021 حدود یک سوم کاهش یافته است و تنها 21 درصد پست های او را تشکیل داده است.

در حال حاضر ایلان ماسک با بیش از 193 میلیون دنبال کننده، بیشترین دنبال کننده در شبکه اجتماعی ایکس را دارد.

انتهای پیام/