تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3746003
شناسه : 3746003
تاریخ :
روش‌ های نوین برندسازی با کمترین هزینه ممکن اقتصاد ایران: برند، درک کلی مشتری از کسب و کار شماست. جف بزوس، موسس آمازون، یک تعریف خاص از برند دارد که می‌گوید برند شما، همان چیزی است که مردم پشت سرتان می‌زنند. برند شما همانند شهرت شماست!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

در بازارهای امروز، یک برند موفق باید در تمام پلتفرم‌ها مثل محیط فروشگاه یا شرکت، ضمانت‌نامه کتبی، دسته‌بندی‌ها، وب‌سایت و تبلیغات و ... روشی یکسان برای ارتباط با مشتری و ایجاد تجربه برای او داشته باشد. برخی فکر می‌کنند برندسازی با کمترین هزینه یک فرایند بسیار ساده است. اما باید بدانید این کار یک‌شبه و یا در عرض چند ماه صورت نمی‌گیرد. بلکه ایجاد برند یک فرآیند بلندمدت است.

در مقابل این فرایند، شما روابط طولانی‌ مدت با مشتریان خود به دست می‌آورید. در ادامه شما را با روش‌های نوین برندسازی آشنا می‌کنیم.

روش های نوین برندسازی

امروزه با روش‌های جدیدتری برای  برند سازی  روبه‌رو هستیم که با اتکا بر آنها می‌توانید این فرایند را به خوبی طی کرده و برند خود را در ذهن مشتری حک کنید. در ادامه روش‌های جدید برندینگی که در چند سال اخیر ظهور کرده‌اند را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی است که در آن برندها با همکاری افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) در شبکه‌ های اجتماعی، به مخاطبان گسترده‌تری دست پیدا می‌کنند. این روش به افزایش آگاهی از برند کمک شایانی می‌کند و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تصمیم‌گیری مخاطبان داشته باشد.

محتوای تعاملی

برندها با ایجاد محتوای تعاملی مانند آزمون‌ ها، نظرسنجی‌ ها و تجربه‌ های واقعیت مجازی، مخاطبان هدف خود را درگیر می‌کنند.

پخش زنده: ابزاری قدرتمند برای برندسازی

پخش زنده یکی از موثرترین روش‌ها برای ساختن یک برند قوی محسوب می‌شود. در این روش، برندها از پلتفرم‌های مختلفی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب استفاده می‌کنند تا به صورت زنده و مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارند.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

در روش محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، برندها مشتریان خود را تشویق می‌کنند تا محتواهایی را درباره محصولات یا خدمات آن‌ها ایجاد و در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این محتواها که می‌توانند شامل عکس‌ها، ویدیوها، بررسی محصولات، پست‌ های وبلاگی، و نظرات باشند، به برندها کمک می‌کنند تا با مشتریان خود ارتباط قوی‌تری برقرار کنند و تعامل بیشتری ایجاد کنند.

لحظه‌های طلایی در بازاریابی

برندها به طور هدفمند، مصرف‌کنندگان را در لحظه‌ هایی که تصمیم به خرید می‌گیرند، هدف قرار می‌ دهند. به عبارت ساده‌تر، هنگامی که کاربران در حال جستجوی محصول یا یافتن راه حل برای یک مشکل هستند، برندها با محصولات خود به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

هویت صوتی برند

با پیشرفت تکنولوژی‌های صوتی مانند دستیارهای صوتی و بلندگوهای هوشمند، برندها به دنبال راه‌هایی برای ایجاد تجربیات صوتی ماندگار برای مشتریان خود هستند. 

داستان سرایی

یکی دیگر از روش‌های موثر، داستان‌سرایی است. در این روش، برندها با روایت داستان‌های جذاب و مرتبط، ارتباط عاطفی قوی‌ای با مشتریان برقرار کرده و وفاداری آن‌ها را جلب می‌کنند. مواردی که تاکنون ذکر شد، تنها نمونه‌هایی از روش‌های نوین برندسازی هستند. در واقع، چشم‌انداز بازاریابی همواره در حال تحول و به‌روزرسانی است. بنابراین، آنچه امروز مؤثر است، ممکن است فردا کارایی خود را از دست بدهد. به همین دلیل، برندها باید همواره به دنبال آخرین روندها و تاکتیک‌های نوین باشند.

طراحی لوگو و تصویر برند به صورت اختصاصی

یکی دیگر از روش‌های موثر در برندسازی، طراحی لوگوی اختصاصی است. لوگو در واقع زبان بصری برند شماست که باعث می‌شود برندتان در سراسر جهان به راحتی شناخته شود. داشتن یک لوگوی منحصر به فرد برای هر برندی ضروری است. برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای و متناسب با هویت برند تان، بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

چگونه با کمترین هزینه برندسازی کنیم؟

باید بدانید که برندسازی فراتر از طراحی لوگو و بنر است و مفهوم بسیار گسترده‌تری دارد. به عبارت ساده، برندسازی مجموعه‌ای از اقدامات است که باعث می‌شود برندتان در ذهن مخاطبان ماندگار شده و انتخاب اول آن‌ها باشد. برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه به این هدف دست پیدا کنید، ابتدا باید درک درستی از برندسازی داشته باشید.

در ادامه، روش‌هایی را برای برندسازی با کمترین هزینه به شما معرفی می‌کنیم.

حضور دائم در شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید، امروزه افراد بخش اعظمی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. این فضاهای مجازی به قدری گسترده و پرمخاطب شده‌اند که می‌توان آن‌ها را یکی از موثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای برندسازی دانست.

با حضور فعال و مداوم در این فضاها، کسب‌وکار شما همواره به روز و پویا باقی می‌ماند. سعی کنید پست‌هایتان را به‌روز نگه دارید و به‌طور مستمر محصولات و خدمات جدید خود را به مخاطبان معرفی کنید. تعامل مستمر با مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آن‌ها، از دیگر مزایای حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی است.

وبلاگ نویسی

دومین روشی که باعث کاهش هزینه‌های برندسازی می‌شود، همین وبلاگ‌نویسی است. شما با وبلاگ‌نویسی می‌توانید افراد علاقه‌مند به کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و محصولاتی متناسب با سلایق آن‌ها ارائه کنید. مشتریان با مشاهده وبلاگ بهتر جذب شده و به مرور به افرادی وفادار برای برند و کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند.

نگهداری مشتریان فعلی

جذب مشتریان جدید، معمولاً هزینه و زمان بیشتری نسبت به حفظ مشتریان فعلی می‌طلبد. بنابراین، در کنار تلاش برای جذب مشتریان جدید، باید به فکر حفظ و رضایت مشتریان فعلی خود نیز باشیم.

برای مثال، می‌توانید با اجرای برنامه‌های تشویقی مانند اهدای جوایز، مشتریان را به ادامه همکاری ترغیب کنید. این کار نه تنها به حفظ مشتریان کمک می‌کند، بلکه باعث تبلیغات دهان‌به‌دهان و جذب مشتریان جدید نیز می‌شود. 

چنانچه در زمینه برندینگ و برندسازی نیاز به مشاور برند دارید، شما می توانید از خدمات آژآنس بمان که یکی از بهترین شرکت های برندینگ در تهران است، استفاده کرده و  مشاوره برندینگ  بگیرید.

نتیجه گیری

در نهایت، باید بدانیم که بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل نبود یک برندسازی حرفه‌ای شکست خورده‌اند. شاید به دلیل کمبود اطلاعات یا منابع مالی، از برندسازی غافل شوید، اما باید بدانید که برندسازی اولین و مهم‌ترین گام برای رشد و توسعه کسب‌وکار شماست.

"این مطلب تبلیغاتی است"