تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3745982
شناسه : 3745982
تاریخ :
دسترسی به آب آشامیدنی سالم با قرص جوشان ضدعفونی کننده آب اقتصاد ایران: پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید قرص ضدعفونی کننده جوشان آب آشامیدنی شده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این محصول به صورت قرص جوشان در مقیاس‌های یک، ۱۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ لیتر موجود است؛ این قرص ها که بدون عوارض جانبی است که میکروارگانیسم‌های موجود در آب را برای جلوگیری از وبا، اسهال خونی، حصبه و سایر بیماری‌های منتقله از طریق آب تنها در ۳۰ دقیقه از بین میبرد.

محصول ضد عفونی نوشاب نه تنها به عنوان ضدعفونی کننده منتخب سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی آمریکا شناخته می‌شود بلکه ارگان‌هایی نظیر هلال احمر و صلیب سرخ نیز آن را توصیه کرده‌اند.

قرص های ضدعفونی کننده آب نوشاب می توانند به عنوان یکی از ملزومات مهم در شرایط بحرانی و اضطراری، جنگ و سایر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و خشکسالی و در اماکنی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم وجود ندارد مورد استفاده قرار گیرند.

قرص ضدعفونی کننده یک لیتری در مصارف فردی در حجم کم مثل قمقمه، فلاسک و پارچ در شرایط اضطراری مثل کمپینگ، کوهنوردی، رزم و شرایط بحران نظیر سیل و زلزله و قرص ١٠ لیتری در مصارف آب در حجم متوسط مثل دبه، کلمن و مخازن آب سرد کن در مصارف اقتصادی آب و شرایط خاص نظیر مناطق محروم، کمپ ها، پادگانها و شرایط بحران نظیر سیل و زلزله استفاده می شود.

قرص جوشان ضدعفونی آب که قابلیت تصفیه و ایمن کردن آب در ۳۰ دقیقه را دارد در برابر تیفوئید، سالمونلاتیفی، شیگلاسونی، اشرشیا کولی، ویبربوکلرا، استریتوکوک فاکالی، شیستوزومیازیس و ... موثر است.

برای استفاده از قرص کافی است آن را در ظرف محتوی آب بیندازید و صبر کنید تا قرص کاملا در آب حل شود. پس از ۳۰ دقیقه از زمان حل شدن کامل قرص، آب آشامیدنی قابل مصرف است.