تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745958
شناسه : 3745958
تاریخ :
رشد ۴۱ درصدی ثبت اشتغال در سامانه رصد گیلان اقتصاد ایران: رشت _ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۴۱ درصدی ثبت اشتغال در سامانه رصد خبر داد و گفت: حدود ۷۷ هزار و ۷۵۰ شغل در سامانه رصد گیلان ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر سیاوش آقاجانی ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه ایفا می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تصویب ۶۰ طرح تعاونی در دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: این آمار در مدت مشابه دولت قبل فقط ۱۱ طرح مصوب در حوزه تعاونی‌ها بوده است و در این بخش شاهد رشد ۴۴۵ درصدی هستیم.

آقاجانی از پرداخت حدود ۲,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها در دولت سه ساله شهید جمهور در گیلان خبر داد و بیان کرد: این آمار را در مدت مشابه دولت قبل ۷۸ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، در دوره سه ساله دولت سیزدهم ۵ تعاونی توسعه و عمران شهرستان در گیلان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه دولت گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به تشریح فعالیت اجتماعی این اداره کل پرداخت و بیان کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر ساعت برنامه ریزی و نظارت بر ارائه خدمات سلامت روانی و اجتماعی از طریق صنوف به جامعه کار و تولید در دو سال اخیر صورت گرفت.

آقاجانی از ایجاد ۷۲ ایستگاه بهگر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد ایستگاه بهگر در بنگاه‌های اقتصادی ۱۰ تا ۵۰ نفر شاغل راه اندازی شده است.

به گفته وی، حدود ۹۵ هزار نفر ساعت فعالیت راهبری، برنامه ریزی و نظارت بر دوره‌های آموزشی ویزه کارگران و خانواده‌های آنان در بنگاه‌های اقتصادی دارای شبکه بهداشتی صورت گرفته که این آمار رشد ۲۱۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای موفق طرح کالابرگ در این استان بیان کرد: بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال خرید از طریق طرح کالابرگ در گیلان انجام شده است.

ایجاد ۴۷۹ فروشگاه زنجیره‌ای فعال در گیلان

آقاجانی از ایجاد ۴۷۹ فروشگاه زنجیره‌ای فعال در گیلان خبر داد و اضافه کرد: تعداد ۵۲۵۹ فروشگاه فعال غیر زنجیره‌ای در دولت سیزدهم در گیلان راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت بازرسی از بازار کار و تولید افزود: حدود ۳۹۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از انجام بیش از ۶ هزار بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در استان خبر داد و بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌ها در گیلان صورت گرفته است.

آقاجانی از تشکیل ۳۳ شورای اسلامی کار در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این آمار در مدت مشابه دولت قبل ۲۲ مورد بوده که رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی از کاهش ۱۸ درصدی برقراری بیمه بیکاری کارگران در گیلان خبر داد و افزود: تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ مورد بیمه بیکاری کارگران در دوره سه ساله شهید رئیسی صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۴۱ درصدی ثبت اشتغال در سامانه رصد خبر داد و بیان کرد: در دوره سه ساله شهید جمهور حدود ۷۷ هزار و ۷۵۰ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شد.

آقاجانی از صدور ۱۲۱ مجوز برای ایجاد نهادهای کارآفرینی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در دوره سه ساله دولت سیزدهم تعداد ۱۸۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی، ۶۶۷۰ مجوز مشاغل خانگی حقیقی و تعداد ۵۸ مورد مجوز برای ایجاد مراکز مشاوره شغلی صادر شده است.

وی از شناسایی ۱۱۲۳ نیروی کار غیرمجاز خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این آمار به نسبت مدت مشابه دولت گذشته ۴۹۴ درصد رشد داشته است.