تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3745952
شناسه : 3745952
تاریخ :
بررسی راهکار افزایش سرعت اینترنت/لزوم توسعه پارک‌های علم و فناوری اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه صبح امروز این کمیسیون، برنامه ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به مباحث مطروحه در این جلسه، اظهار کرد: راهکارهای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت و ضرورت توسعه صنعت فضایی کشور بر اساس احکام قانون برنامه هفتم توسعه از جمله مواردی بود که نمایندگان حاضر در جلسه بر آن تاکید کردند.

ضرورت پیشبرد برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت پیشبرد برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات، ضرورت حرکت به سمت ایجاد اینترنت پاک کودکان برای حفظ نسل نو و مدیریت فرهنگی نسل نوجوان کشور از جمله دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و وزیر پیشنهادی ارتباطات برنامه‌های خود در این مورد ارائه داد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درباره برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال بحث و گفت‌وگو شد، ادامه داد: در این جلسه پیرامون راهکارهای برخورد با تخلفات سکوهای داخلی و خارجی مباحث زیادی مطرح شد. ضرورت تعیین تکلیف خرید و فروش فیلترشکن‌ها نیز از جمله مباحثی بود که مطرح شد.

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم

وی ادامه داد: سپس برنامه‌های حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون فرهنگی بررسی شد که ابتدا وزیر پیشنهادی، برنامه‌های خود را ارائه کرد و در ادامه نمایندگان سوالاتی از وی داشتند.

راستینه توضیح داد: یکی از تأکیدات نمایندگان این بود که نباید افرادی که صلاحیت آن‌ها بر اساس قانون رد شده، مجدداً و بر اساس فرایند سیاسی، به دانشگاه بازگردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت اجرایی‌سازی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر مطالبات حوزه فرهنگ از وزارت علوم آینده است که در این جلسه مطرح شد. توجه به علوم انسانی، توسعه پارک‌های علم و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر مسائل و دغدغه‌های مهم نمایندگان کمیسیون فرهنگی بود و وزیر پیشنهادی علوم نیز برنامه‌های خود را در این حوزه‌ها مطرح کرد.