تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745944
شناسه : 3745944
تاریخ :
تجهیز گیت های مرزهای اربعین خوزستان به دستگاه‌های پاسپورت‌خوان اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تجهیز گیت های ورود و خروج مرزهای اربعین در خوزستان به دستگاه‌های پاسپورت‌خوان و بارکدخوان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جولانژاد پیش از ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این ایام استان خوزستان میزبان زائرین اربعین حسینی است، این استان نزدیک به ۲ هزار کیلومتر راه شریانی در محورهای خود دارد که همه‌ی آن‌ها متأثر از سفر زائرین اربعین هستند، در راستای بهبود سطح سرویس‌دهی راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با فعالیت ۲۰ گره بهسازی اقداماتی مانند لکه‌گیری و روکش آسفالت را انجام داده است.

وی افزود: این اداره کل در راستای ایمنی راه‌ها بالغ بر ۱۵ کیلومتر حفاظ میانی و ۱۴ کیلومتر روشن‌سازی راه را انجام داده است علاوه ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز و مسکونی با روشن‌سازی ۳۶ نقطه و نصب بیش از ۳۰ هزار تابلو و علائم در راستای تسهیل تردد و ایمن‌سازی سفر زائرین اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: از ۱۶ مرداد و همزمان با آغاز ماه صفر در ۲ پایانه‌ی مرزی چذابه و شلمچه تا روز گذشته بیش از ۲۰۵ هزار زائر تردد کرده‌اند.

جولانژاد اضافه کرد: برای رفاه زائران با توجه به گرمای هوا به محض ورود به پایانه‌ها با استفاده از فن‌های قوی و سیستم مه پاش هوای متبوع و مناسبی ایجاد شده است علاوه بر آن سالن‌های مسافری مجهز به سیستم‌های سرمایش مناسب آماده‌ی میزبانی زائران هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای تسهیل تردد زائران انجام شده تجهیز گیت‌های ورود و خروج به پاسپورت‌خوان و بارکدخوان است تا زمان تشخیص هویت و گذر زائرین از گیت‌ها کمتر از پنج ثانیه باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان توضیح داد: برای حمل و نقل زائرین به ویژه در پیک بازگشت از زیارت در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان تمهیداتی اندیشیده شده تا زائران به محض ورود از مبادی هر ۲ مرز به مقاصد خود جابجا شوند.