تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745943
شناسه : 3745943
تاریخ :
تردد روان زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی اقتصاد ایران: کرمانشاه- تردد زائران عتبات ۲هفته مانده به اربعین از مرز خسروی به صورت روان و ۲۴ساعته در حال انجام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرز بین المللی خسروی در استان کرمانشاه قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر به عتبات عالیات است که چندین قرن سابقه دارد و از قدیم الایام به عنوان دروازه کربلا معروف بوده است.

این مرز به صورت میانگین ۳ تا ۷ درجه از مرزهای جنوبی خنک‌تر است و با ۲۰ هزار متر مربع سایبان امکان یک تردد مناسب‌تر را ایجاد کرده است.

سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تردد از پایانه مرزی خسروی به ثبت رسید و پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

تردد روان زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی

زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب به ویژه مسیر بزرگراهی تا شهر قصرشیرین این برتری را به مرز خسروی داده تا با خیالی راحت تر زائرانی که با خودروی شخصی رهسپار اجتماع بزرگ می‌شوند، انتخاب کنند.

با اوج گرفتن ترددها به سمت کشور عراق و ازدحام در پایانه‌های مرزی دیگر، توصیه‌های مسئولین برای انتخاب مرز خسروی برای تردد به کربلا بارها اعلام شده است.

تردد ۲۴ ساعته از مرز خسروی

تردد ۲۴ ساعته از مرز خسروی شور و شوقی در دل عاشقان ثارالله در استان کرمانشاه به وجود آورده، که امسال نیز ویژه قرار است میزبان زائران اربعینی باشند.

با آماده سازی زیرساخت‌های پایانه مرزی خسروی، هزاران جای پارک در پارکینگ‌های قصرشیرین تدارک دیده شده است که زائران با خیال راحت خودروهای خود را در نزدیک ترین نقطه به مرز خسروی گذاشته و به کربلا راهی شوند.

تردد روان زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی

به نظر می‌رسد «دروازه عتبات» روزهای شلوغ‌تری را نسبت به سال قبل خود خواهد داشت زیرا بر اساس مشاهدات زائران حسینی عمدتاً با خبر گرفتن از مرزهای دیگر و مطلع شدن از وضعیت آنها ترجیح می‌دهند به خسروی مراجعه کرده و این مرز را برای تردد انتخاب کنند.

بنا بر اطلاعات رسیده از مرز خسروی به ویژه در ساعات خنک شبانه روز (غروب و صبح) تردد قابل توجه و روانی در پایانه مرزی خسروی به ثبت رسیده است.

تأمین خودرو در طرف عراقی

خبرنگار مهر از آن سوی مرز و طرف عراقی نیز خبر می‌دهد که خودروهای سواری، ون و اتوبوس برای عزیمت زائران به شهرهای زیارتی (کاظمین، سامرا، نجف و کربلا) آماده هستند و با قیمتی مناسب‌تر نسبت به سایر مرزها انتقال زائران به شهرهای زیارتی عراق را بر عهده دارند.

تردد روان زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی

موکب‌های پذیرایی از قصرشیرین تا نقطه صفر مرزی برپا شده و زائران به محض ورود به قصرشیرین مورد پذیرایی و استقبال قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ۲۷۲ موکب در کرمانشاه برای پذیرایی از زوار اربعین در استان کرمانشاه فعال شده است.