تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745927
شناسه : 3745927
تاریخ :
تقوای رسانه‌ای یکی از ضروریات رسانه‌های انقلابی است اقتصاد ایران: شهرکرد-نماینده ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) با بیان اینکه تقوای رسانه‌ای یکی از ضرورت‌های رسانه‌های انقلابی است، گفت: دشمنان ما در این زمینه مرزی بین حق و باطل قائل نیستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی صبح امروز در همایش مدار امید که به منظور تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی‌ها برگزار شد با اشاره به اهمیت تکلیف واجب و قطعی جهاد تبیین، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود به این موضوع اشاره داشتند که جهاد تبیین در مقابل تحریف قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قم بنی هاشم (ع) افزود: رسانه، خبر و خبرنگاری امری انفکاک‌پذیر در زندگی بشر است درواقع جامعه بدون ارتباط معنا ندارد.

وی ادامه داد: محتوا، مخاطب و شخصی که درصدد رساندن پیام خود است سه رکن اساسی در رسانه هستند همچنین این سه مورد از زندگی بشر قابل انفکاک نیستند البته ممکن است نوع و شکل آن‌ها برحسب شرایط زمان و مکان تغییر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: در شرایط کنونی جامعه کار عادی پاسخگو نیست چراکه دشمنان در مقام جهاد با ما قرار دارند و با تمام وجود برعلیه جمهوری اسلامی ایران درحال کار هستند بنابراین ما نیز باید به صورت جهادی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به جهاد تبیین در عرصه خبر و رسانه‌ها، اضافه کرد: ممکن است ما در برابر توان رسانه‌ای دشمنان دارای برخی محدودیت‌ها باشیم اما انگیزه ما می‌تواند بر این توان به ظاهر مضاعف غلبه کند.

وی تصریح کرد: تبیین خنثی‌کننده تحریف است و در صورت نبودن تبیین خسارات بسیاری ایجاد خواهد شد برای مثال اگر غدیر به خوبی تبیین می‌شد واقعه عاشورا رخ نمی‌داد و اگر عاشورا تبیین می‌شد امروزه شاهد جنایات و جنگ خونین غزه نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: بنابراین تبیین بسیار مهم و بازدارنده است اما نکته مهم این است که ما باید در حوزه تبیین پیش‌دستی کنیم یعنی به این صورت نباشد که در ابتدا دشمن تحریف کند و بعد ما به فکر تبیین باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات بسیار ضروری که باید مدنظر رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باشد تقوای رسانه‌ای است، دشمنان ما در این زمینه مرزی بین حق و باطل قائل نیستند و حرمت و آبروی افراد برای آن‌ها اهمتی ندارد اما تقوای رسانه برای رسانه‌های انقلابی یک ضرورت است.