تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745923
شناسه : 3745923
تاریخ :
جذب سرمایه‌گذار برنامه اساسی اتاق بازرگانی و صنایع استان است اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اتاق در سال جاری جذب سرمایه‌گذار است، بسته‌های سرمایه‌گذاری بسیاری نیز تهیه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام زارع صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان از حدود یک سال و چهار ماه پیش با هیأت رئیسه و نمایندگان جدید کار خود را آغاز کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: اولین رسالت این اتاق بهبود فضای کسب و کار است به همین علت نیز تلاش شد تا درهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بیش از پیش بر روی مردم و فعالان این عرصه باز شود و در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ مراجع داریم.

وی ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به کمک خبرنگاران نیاز داریم تا با انتقادات و مطالبه گری‌های به حق و سازنده در ارائه خدمات بهتر به مردم و شهروندان اثرگذار باشند همچنین این امر می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار استان نیز کمک کند.

زارع با اشاره به تعطیلی کارخانه پتروشیمی لردگان، عنوان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری داشت تا از این اتفاق جلوگیری کند اما نکته مهم این است که این کارخانه بالغ‌بر ۵,۳۰۰ میلیارد تومان بدهی گاز و چهار همت بدهی برق دارد همچنین هلدینگ خلیج فارس که متعلق به مالک این کارخانه است در کشور نزدیک به ۳۹ همت به دولت بدهکار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با وجود تمامی تلاش‌هایی که در استان صورت گرفت اما با توجه به بدهی‌های سنگین کارخانه پتروشیمی لردگان و دریافت دستور کشوری، گاز و برق این مرکز قطع و درنتیجه کارخانه تعطیل شد.

وی در خصوص مشکل قطعی برق صنایع تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های واحد پژوهش و تحقیق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور حدود ۱۲۵ میلیارد دلار سرمایه لازم است تا مشکل برق در کشور برطرف شود چراکه در حال حاضر متأسفانه زیرساخت‌های این حوزه قدیمی و نیروگاه‌های تولید برق فرسوده شده‌اند و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشوند نیز امکان برطرف کردن معضل قطعی برق در کارخانجات وجود ندارد.

زارع با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی دارایی‌های چهارمحال و بختیاری و افزایش تولید بادام از ۱۲۰۰ تن به ۲۴۵۰ تن، یادآور شد: تا امروز بخش زیادی از مشکلات کسب و کارها حل شده و بسیاری از صنایع تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند همچنین از تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای استان جلوگیری شده که تمامی این اقدامات در راستای بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این اتاق صنایع خرد و کلان هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمامی این مراکز از حمایت و کمک ما برخوردار هستند البته نکته مهم این است که حدود ۹۵ درصد از صنایع استان ما نیز صنایع خرد بوده و اکثر صنایع کلان مانند فولاد دولتی هستند که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در خدمت تمامی این صنایع است.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: سال گذشته عمده فعالیت‌ها راستای تنظیم ساختار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بود اما امسال برنامه اصلی اتاق جذب سرمایه‌گذار است و در این زمینه بسته‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در حوزه‌های مختلف تهیه شده که در حال پیگیری هستند.

خبرنگاران رابط بین بخش خصوصی و مردم هستند

در ادامه این نشست امین مالکی، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خبرنگاران واسطه رابط بین بخش خصوصی و مردم هستند که می‌توانند زحمات این بخش را به مردم معرفی و واقعیت‌های موجود را به جامعه انتقال دهند.

وی با اشاره به سختی‌های شغل خبرنگاری، افزود: امیدواریم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری بتواند در راستای ارتقای جامعه خبرنگاری کمک کند.

مالکی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری شاهد برخی کم‌توجهی‌ها به خبرنگاران هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اصحاب رسانه به شایستگی در خدمت استان هستند به همین جهت امیدواریم بتوانیم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با تهیه بسته‌های پیشنهادی بیش از پیش در خدمت خبرنگاران باشیم.

بهبود فضای کسب و کار مهم‌ترین رسالت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است

در پایان سعید فیاضی، نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خبرنگاران نقش‌آفرین‌ترین بخش در حوزه‌های کسب و کار هستند که دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را برجسته می‌کنند اما متأسفانه خود اصحاب رسانه نادیده گرفته شده‌اند.

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رسالت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری است که در زمینه اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته و همچنان نیز این پیگیری‌های در حال انجام است.

فیاضی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در جهت بهبود فضای کسب و کار در چهارمحال و بختیاری توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان پیگیری شد تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی بود که در حال حاضر برای رسیدن به این هدف مهم در حال فعالیت هستند.