تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3745922
شناسه : 3745922
تاریخ :
گزارش روزانه بورس ۲۲ مرداد/ ۵۰۰ سهم در صف فروش اقتصاد ایران: در شرایطی شاخص کل قله ۲ میلیون واحدی را از دست داد که در اتفاقی کم سابقه بیش از ۵۰۰ نماد بازار در صف فروش قرار داشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری همانند روزهای گذشته کم جان و کم رمق آغاز کرد و هرچه به ساعات پایانی بازار نزدیک تر شد، بر میزان عرضه ها افزوده شد. نکته قابل توجه بازار امروز، تعداد بالای سهام قفل شده در صف فروش بود که  در اتفاقی تاریخی و کم سابقه؛ بیش از 500 شرکت بورسی در صف فروش قفل شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 4 هزار و 700 واحدی به 1 میلیون و 998 هزار واحد رسید و به این ترتیب حمایت 2 میلیون واحدی را از دست داد. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 850  واحدی به ارتفاع 633 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «شاوان»، «فصبا» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «فولاد»، «وبملت» و «ذوب» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «ختور»، «فصبا» و «وسپهر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 22 مرداد ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 455 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 85 نماد در محدوده مثبت و 363 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 118 نماد در محدوده مثبت و 267 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/