تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745906
شناسه : 3745906
تاریخ :
فارس ظرفیت و زیرساخت‌های هسته ای شدن را دارد اقتصاد ایران: شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌هایی چون دانشگاه های قوی، نیروی انسانی توانمند، بیمارستان ها و غیره فارس پتانسیل هسته ای شدن را دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم برگزار شد.

سید اسماعیل حسینی در این نشست صمیمانه که به میزبانی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: یکی از نقاط قوت استان فارس وجود نیروی انسانی توانمند است که باید در دولت شامل معاونین رئیس جمهور، وزرا، معاونین وزرا و مدیران کل و میانی از این ظرفیت برای خدمت بهتر به مردم استفاده شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌ها شامل دانشگاه‌های قوی، نیروی انسانی توانمند، بیمارستان‌ها و غیره، فارس پتانسیل هسته‌ای شدن را دارد.

وی افزود: انتظار است سایت هسته‌ای که سال‌ها قبل مصوب شده در دولت جدید در شیراز ساخته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر فعالیت مناطق گاز خیز جنوب در استان فارس یادآور شد: نیاز هست توجه ویژه‌ای به بهره برداری شایسته از این منابع انجام شود و همچنین سهم آلایندگی نیز عادلانه به استان فارس تخصیص یابد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت برطرف شدن نواقص قرارداد گازی با روسیه با هدف تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه اظهار امیدواری کرد در دولت جدید این نواقص مرتفع و قرارداد عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است و حدود ۴۰ درصد مراجعین از خارج از استان فارس است، توجه جدی به زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، به ویژه پرستاران را حائز اهمیت دانست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رشد جمعیت شهر جدید صدرا، به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استان بعد از شیراز، در کشور اول است در حالی که رشد امکانات و زیرساخت‌های آن متناسب با رشد جمعیت آن نیست که نیاز به توجه فوری دارد.