تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745905
شناسه : 3745905
تاریخ :
نسل جوان را نسبت به حقیقت شوم اسراییل باید آگاه کرد اقتصاد ایران: مشهد- تولیت آستان قدس رضوی رسالت سنگین علمای دین در شرایط کنونی را روشنگری و آگاهی بخشی به مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مظلومیت مردم فلسطین و حقیقت شوم اسرائیل دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار جمعی از مهمانان همایش غزه نماد مظلومیت و اقتدار حسینی که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: کسانی که با سکوتشان یا با طرح مباحث انحرافی ذهن مردم خصوصاً نسل جوان را از جنایات صهیونیست‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در غزه منحرف می‌کنند؛ غیر مستقیم به اسرائیل خدمت و کمک می‌کنند؛ امروز مساله نخست جهان اسلام و مسلمانان فلسطین است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: باید نسل جوان را نسبت به ماهیت خبیث رژیم صهیونیستی و جنایات آن‌ها آگاه کرد؛ همان تعبیری که رهبری معظم برای دانشجویان آمریکایی به کار بردند و فرمودند «شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید.»؛ باید با آگاهی بخشی به نسل جوان خودمان نیز کمک کرد تا در سمت درست تاریخ بایستند و راه اشتباه نروند و راه را گم نکنند و این وظیفه سنگین و بزرگ علمای دین و روحانیت است.

وی با بیان اینکه آنهایی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند باید در قیامت پاسخگو باشد، تصریح کرد: ما هیچگاه از آمریکا و اروپا توقع خیراندیشی و خیرخواهی برای مسلمانان نداریم؛ آنها دشمنی و بذر نفاق و کینه را در جوامع اسلامی پخش می‌کنند تا با ایجاد تفرقه بهره سو خود را ببرند؛ این وظیفه علمای دین است تا با هر امری که ذهن و فکر مردم را از مسائل اصلی اسلام و مسلمانان منحرف می‌کند، مقابله کنند و اجازه ندهند دشمن به نیات شوم خود برسد.

مروی در ادامه با اشاره به حمله اسرائیل به مدرسه تابعین غزه که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، گفت: در جنایتی وحشیانه اسرائیل یک مدرسه که پناهگاه آوارگان است را بمباران و دست‌کم ۱۰۰ غیرنظامی از کودکان، زنان، بیماران و سالخوردگان را به شهادت می‌رساند، اما در مقابل تمام دنیا از جمله کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و حقوق حیوانات سکوت کرده و حتی به صورت کلامی نیز حاضر به موضع گیری نیستند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: رژیم خونخوار صهیونیستی به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست؛ اسرائیل به راحتی به اردوگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس حمله می‌کند و هیچ ابایی از کشتار غیرنظامیان ندارد، هیتلر هم چنین جنایاتی مرتکب نمی‌‎شد، غم انگیز است که سران کشورهای اسلامی این نسل کشی و به آتش کشیدن کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع فلسطینی را می‌‎بینند و سکوت کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل را موجب جری‌‎تر شدن این رژیم در ادامه جنایاتشان دانست و عنوان کرد: از رفتار برخی کشورهای اسلامی حقیقتاً دل انسان به درد می‎‌آید؛ برخی حکام اسلامی نه تنها از غزه حمایت نمی‌کنند بلکه به نوعی دستشان در دست صهیونیست‌هاست.

وی با اشاره به اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی، ابراز کرد: چطور می‌شود دانشجویان غیرمسلمانان دانشگاه‌های آمریکا مظلومیت مردم بی دفاع غزه را درک می‌کنند و فریاد بر می‌آورند اما از برخی کشورهای اسلامی یک صدای اعتراض و انزجار شنیده نمی‌‎شود؟

مروی با بیان اینکه اسرائیل حدود ۴۰ هزار نفر از غیرنظامیان فلسطینی را به شهادت رسانده و این نشان از اوج توحش این رژیم دارد، تصریح کرد: اسرائیل در مرحله نخست به دنبال نسل کشی فلسطینیان و در مرحله بعدی اگر قدرتش را داشته باشد به دنبال نابودی نسل مسلمانان است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشرف سالانه جمعیت قابل توجهی از برادران اهل سنت به حرم مطهر رضوی؛ تصریح کرد: هر کس به این بارگاه قدسی قدم می‌گذارد صرف نظر از دین، آئین، مذهب، نژاد و ملیت تنها یک شأن دارد و آن «زائر امام رضا (ع)» بودن است؛ لذا بسیار برای ما عزیز و گرامی بوده و خدمت رسانی به آن به نحو شایسته وظیفه و افتخار ماست.

وی با بیان اینکه در بارگاه قدس رضوی میان وزیر و یک فرد مسکین تفاوتی در تکریم و خدمت رسانی نیست، ابراز کرد: حرم مطهر امام رضا (ع) کانون وحدت است، بسیاری از علمای اهل سنت به این حرم مطهر مشرف می‌‏شوند و توسلات داشته‌اند؛ برادران اهل سنت باید حرم نورانی رضوی را خانه خود بدانند زیرا آن‌ها نیز به اهل بیت پیغمبر (ص) علاقه‏‌مند هستند.