تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3745903
شناسه : 3745903
تاریخ :
دولت باید برای اصلاح وضعیت بازار سرمایه ورود کند اقتصاد ایران: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط بورس اصلا خوب نیست به همین دلیل دولت باید برای اصلاح این وضعیت ورود کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

امیر ملک‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با با بیان اینکه بازار سرمایه در جریان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۲ مردادماه) وضعیت خوبی نداشت، گفت: شاخص کل کانال مهم دو میلیون واحدی را از دست داد که این اتفاق در حالی رخ داد که دامنه نوسان از هفته گذشته محدود شده و بازار عملاً رونق خاصی ندارد.

وی ادامه داد: البته محدودیت دامنه نوسان اقدام مثبتی بود که از سوی سازمان بورس انجام گرفت اما انتقادی که در این مورد به سازمان بورس وارد است، تعلل و تأخیر در اجرای محدودیت دامنه نوسان بود که می‌توانست زودتر از این انجام بگیرد؛ همچنین بازار سرمایه طی چهار سال تا به امروز در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و از ۱۹ مردادماه سال ۱۳۹۹ که ریزش بورس آغاز شد تا به امروز عوامل مختلفی دست به دست هم داده تا این بازار با کمبود نقدینگی مواجه شود.

ملک‌زاده تصریح کرد: طی روزهای گذشته بار دیگر بحث فروش خودروهای داخلی با سیستم قرعه‌کشی مطرح شده که می‌تواند یکی از دلایل افت بازار باشد؛ این در حالی است که مشخص نیست این قرعه‌کشی چه نتیجه‌ای داشته باشد اما شاهد هستیم که مردم با فروش دارایی خود مانند طلا و سهام به دنبال فراهم کردن مقدمات شرکت در این لاتاری هستند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: انتظار می‌رود که در شرایط کنونی که بازار سهام اصلاً حال و روز خوشی ندارد، شاهد ورود مستقیم دولت به این موضوع و احقاق حق سهامداران باشیم. فعالان بازار سرمایه انتظار دارند که با تخصیص خط اعتباری ۵۰ همتی به هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برای خروج بورس از بحران، قدمی برای حمایت از بورس به عنوان یک بازار مولد برداشته شود.