تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3745887
شناسه : 3745887
تاریخ :
قیمت خودروها در ایالات متحده در حال کاهش است اقتصاد ایران: عصر خودرو- قیمت خودروها در حال حاضر شکل نزولی دارد اما به سطح قبل از همه‌گیری کرونا باز نمی‌گردد. قیمت متوسط یک خودروی جدید در ایالات متحده در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۴۷.۲۴۴ دلار بود که نسبت به فوریه ۲۰۲۳ کاهش ۲.۲ درصدی داشته است. همچنین، قیمت خودرو های دست دوم نیز نشانه‌ هایی از تثبیت و حتی کاهش جزئی را نشان می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پس از یک سال کمبود عرضه و افزایش هزینه‌ های وام خودرو، به نظر می‌رسد سال 2024 زمان بهتری برای خرید خودرو باشد.

طبق گفته مجله Kelley Blue Book این قیمت همچنین نسبت به اوج بازار در دسامبر 2022 هم  5.4 درصد کاهش داشته است.

با وجود کاهش قیمت‌ ها، خودرو های جدید هنوز هم به طور کلی گران هستند. قیمت‌ ها تقریباً 14٪ بالاتر از فوریه 2021 هستند.

مشوق‌ هایی مثل تخفیف‌ ها و وام ها به آرامی در حال بازگشت هستند زیرا موجودی خودرو های انبار اکثر خودروسازان افزایش پیدا کرده اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ ها ممکن است هرگز به سطح قبل از دوران همه‌گیری کرونا بازنگردند.

طبق گفته Pat Ryan بنیان‌گذار و مدیرعامل اپلیکیشن CoPilot که در زمینه خرید آنلاین خودرو فعالیت میکند، قیمت ها ایده‌آل نیستند ولی به زودی کاهش محسوسی خواهند داشت. او همچنین گفت: "خبر بد این است که قیمت ها هرگز به حالت عادی قدیم باز نمی گردند و خبر خوب این است که در محدوده عادی جدید، از اوج‌ قیمت هایی که اخیرا در بازار حاکم بود کمی پایین‌تر آمده‌ است. ما اکنون با یک تغییر ساختاری در قیمت‌ خودرو های جدید و دست دوم مواجه هستیم که باعث تعجب مصرف‌ کنندگان شده است."

اما در بازار این سوال دائما در حال تکرار است که چرا خودرو های جدید گران‌تر شده‌اند؟

پات رایان در جواب ایت سوال می‌گوید: "عوامل اساسی که در خودرو های جدید به کار رفته‌اند مانند تکنولوژی های جدید و همچنین هزینه‌ های بالای نیروی کار، قیمت‌ ها را بالا نگه داشته‌اند. یک تصادف جزئی دیگر یک مسئله کوچک نیست. اگر امروز با خودروی جدید خود با کسی برخورد کنید، به جای 300 دلار برای تعویض سپر پلاستیکی ممکن است 2.000 تا 3.000  دلار هزینه داشته باشد چون سپر خودروی شما تعداد زیادی سیستم‌ های الکترونیکی مانند رادار های خط خوان، سیستم های ایمنی الکترونیکی و سنسور های شناسایی خطوط را در خود دارد، پس این امر عادی است که قیمت قطعات و تعمیرات هم بالا باشد."