تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745877
شناسه : 3745877
تاریخ :
امروز دشمن برای رسیدن به نقشه‌های شوم خود زنان را هدف گرفته است اقتصاد ایران: بیرجند-فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش زنان در دفاع از اسلام از صدر اسلام تا الان وجود داشته است، گفت: امروز دشمن برای رسیدن به نقشه‌های شوم خود زنان را هدف دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدوی پیش از ظهر دوشنبه در آغاز دوره توانمندسازی فرماندهان گردان‌های کوثر سطح استان با تسلیت ایام ماه صفر، گفت: اگر واقعه عاشورا و اصل رسالت و قیام امام حسین (ع) امروز بدون تحریف به دست ما رسیده است مرهون ایثار و فداکاری حضرت زینب کبری (س) است.

وی ادامه داد: نقش حضرت زینب (س) در حفظ و نگهداشت اسلام و نهضت عاشورا یک نقش بی بدیل، اثرگذار و مهم بوده است.

سردار مهدوی با بیان اینکه اسلامی که امروز به دست ما رسیده است مدیون زحمات و تفکر ناب حضرت زهرا (س) بوده، گفت: این رسالت توسط فرزندان حضرت زهرا (س) به درستی به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در دفاع از اسلام و قرآن از صدر اسلام تا الان وجود داشته است، گفت: برپایی مجالس عزاداری امروز با این شکوه نشان از رسالتی است که حضرت زینب کبری سلام الله علیها به درستی به انجام رساند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در مبارزاتی که امام راحل داشتند زنان نقش بسیار پررنگ داشتند به طوری که برای دفاع از دین و اسلام مورد شکنجه قرار می‌گرفتند و با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این نقش برجسته و ارزنده زنان ادامه‌دار بوده و هست و در جای جای مسیر پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در امداد، نجات، سازندگی، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به خوبی دیده می‌شود.

سردار مهدوی با بیان اینکه جمعی از شهدای دفاع مقدس زنان هستند، گفت: مهمترین نقشی که زنان در دفاع مقدس داشتند در عرصه امداد و نجات و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و خانواده رزمندگان و گاهی میدان نبرد بود که نقش بسیار بی بدیل و تعیین‌کننده داشتند و اگر این نقش نبود بسیاری از پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی حاصل نمی‌شد.

فرمانده سپاه خراسان جنوبی به نقش مهم بانوان در محور مقاومت در کشورهای آزادی خواه اشاره کرد و گفت: امروز بانوان فلسطینی در زیر بمباران و شکنجه‌های رژیم جعلی صهیونیستی در دفاع از وطن خود شجاعانه مقاومت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بانوان در ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جامعه همچون عمرانی، پزشکی، آموزشی، فرهنگی و… حضور چشمگیری دارند و این آمار نسبت به قبل از انقلاب اسلامی چندین برابر شده است و نمی‌توان امروز این نقش را نادیده گرفت و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجهی است که با جامعه زنان داشته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: امروز در عرصه جنگ نرم دشمن برای رسیدن به نقشه‌های شوم خود زنان و دختران را هدف گرفت و متأسفانه در فتنه‌های اخیراً خود بسیاری از افراد و جوانان را فریب دادند که رفتار این افراد با اندیشه اسلام و انقلاب مغایر بود برای مقابله با این مسئله نیازمند یک فرآیند آفندی و پدافندی بودیم بنابراین به دنبال این عمل، شکل‌گیری گردان‌های رزمی خواهران در سازمان بسیج برای خنثی کردن توطئه دشمن در دستور کار قرار گرفت.

وی بر رصد، تجزیه و تحلیل طرح‌های دشمن و تلاش برای خنثی‌سازی آن تأکید کرد و گفت: این کار سخت و ناشدنی نیست همچنان که حضرت زینب (س) با رسالت تبیینی درست خود نگذاشت با وجود تلاش دشمنان حقیقت واقعه عاشورا تحریف یا فراموش شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خطاب به بانوان گردان‌های بسیج خواهران استان گفت: امروز پرداختن جهاد تبیین و بسترسازی در این امر در جامعه بسیار مهم و ضروری است و لازم است در این زمینه بصیرت خود و جامعه را ارتقا دهید چراکه اگر اقدامات تبیینی، درست انجام شود ورود گردان رزمی موضوعیت نخواهد داشت.

سردار مهدوی افزود: اقدام و همفکری برای داشتن یک محله اسلامی، حفاظت از اسلام و انقلاب و تلاش برای پیشرفت، توسعه و رشد تولید در هر عرصه‌ای بر همگان لازم و ضروری است.