تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3745852
شناسه : 3745852
تاریخ :
پمپ حرارتی پیشرفته ال‌جی رونمایی شد؛ تولید آب ۷۵ درجه در محیط ۲۸ درجه زیر صفر اقتصاد ایران: پمپ‌ حرارتی جدید ال‌جی با کمپرسور پیشرفته و مصرف انرژی پایین رونمایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ال‌جی از مدل‌های جدید ۷ و ۹ کیلوواتیِ پمپ‌های حرارتی هوا به آب (AWHP) با عنوان Therma R290 Monobloc رونمایی کرد و آن‌ها را در نمایشگاه IFA 2024 که ۶ تا ۱۰ سپتامبر (۱۶ تا ۲۰ شهریور) در برلین برگزار خواهد شد، به‌نمایش می‌گذارد. ال‌جی پمپ‌های حرارتی با ظرفیت‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۶ کیلوواتی را در نمایشگاه IFA سال گذشته معرفی کرده بود.

مدل‌های جدید Therma V به کمپرسور جدیدی مجهز هستند که بازدهی بیشتر و طراحی پیچیده‌تر آن‌ها، باعث یکپارچگی‌شان با محیط اطراف می‌شود.

پمپ حرارتی ال‌جی THERMA V R290 Monobloc در محیط بیرون خانه
LG

با اجرای اجباری استانداردهای NZEB در سراسر اروپا، مدل‌های AWHP با تمرکز بر کاهش انتشار کربن و مدیریت ناپایداری‌های تأمین انرژی توسعه یافته‌‌اند. برای ساختمان‌های جدید، مدل‌هایی با ظرفیت متوسط ​​و کوچک مناسب‌تر هستند. ال‌جی می‌گوید که در حال ساخت آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ی راهکارهای هوا در فرانکفورت آلمان است تا راهکار‌های تهویه‌ی مطبوع با کارایی بالا را متناسب با اقلیم‌های مختلف محلی اروپا، توسعه دهد.

با توجه به مقررات سخت‌گیرانه‌ی گازهای موسوم‌ به F و ترجیح اروپا برای تغییر بویلرهای سنتی به AWHP، ال‌جی مبرد R290 را برای پمپ حرارتیِ Therma V R290 Monobloc انتخاب کرده است. این مبرد طبیعی از پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) بهره می‌برد. (پتانسیل گرمایش جهانی که از آن با دی‌اکسید کربن معادل نیز یاد می‌شود، مؤلفه‌ای برای محاسبه‌ی میزان حرارت تابشی مادون قرمز به‌حساب می‌آید که یک گاز گلخانه‌ای اضافه‌شده به جو زمین، در یک زمان مشخص می‌تواند جذب کند).

مبرد جدید با رتبه‌ی انرژی A، انتشار کربن را تا ۷۹ درصد در مقایسه‌ با دیگ‌های معمولی کاهش می‌دهد و انرژی خود را از گرمای هوا تأمین می‌کند.

پمپ حرارتی ال‌جی THERMA V R290 Monobloc در بیرون خانه محیط برفی
LG

به‌ادعای ال‌جی، پمپ حرارتی AWHP این شرکت از کمپرسور پیشرفته‌ای برای دستیابی به سطوح جدیدی از کارایی انرژی و عملکرد در آب‌وهوای سردتر استفاده می‌کند. موقعیت پایین‌تر فرایند فشرده‌سازی، به اطمینان از عملکرد پایدارتر و مصرف پایین‌تر انرژی کمک می‌کند. ال‌جی می‌گوید پمپ حرارتی جدیدش می‌تواند دمای آب خروجی را به ۷۵ درجه‌‌ی سانتیگراد برساند؛ حتی زمانی که دمای محیط بیرونی ۲۸- درجه‌ی سانتیگراد باشد.

به‌لطف کمپرسور جدید، میزان صدای تولیدی هر دو مدل AWHP با ظرفیت هفت و ۹ کیلوواتی به‌ترتیب ۴۹ دسی‌بل و ۵۰ دسی‌بل است. ساختار Shaft Through، پایداری را افزایش و اصطکاک را کاهش می‌دهد و در نتیجه صدا و لرزش را به‌ویژه در هنگام کار با دور پایین به حداقل می‌رساند.

Therma V R290 Monobloc تک‌فن است که به‌ادعای ال‌جی با نمای بیرونی ساختمان‌ها هماهنگ می‌شود. پوشش بیرونی جدیدترین محصول AWHP ال‌جی، از رنگ مشکی استفاده می‌کند که مکمل رنگ‌های دیگر محسوب می‌شود. جلوپنجره‌ی یکپارچه از الگوی موجی متمایز و روکش خاکستری تیره بهره می‌برد. پمپ حرارتی جدید ال‌جی طراحی جمع‌وجوری دارد تا در زیر اکثر پنجره‌ها قرار بگیرد.

مقالات مرتبط
  • ال‌جی می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی، بهره‌وری کارخانه‌هایش را وارد سطح جدیدی کند
  • گزارش مالی ال‌جی؛ سود و درآمد فراتر از انتظار در فصل دوم ۲۰۲۴

ال‌جی می‌گوید پمپ حرارتی جدیدش به‌لطف نصب ساده، انعطاف‌پذیری بیشتر و گزینه‌های سفارشی، با واحدهای داخلی مختلف ادغام می‌شود. کره‌‌ای‌ها می‌گویند طراحی ساده‌ی دستگاه، راه‌اندازی کارآمدتر و بدون دردسر را تضمین می‌کند. ابر کنترل انرژی ساختمان (BECON) به نصب‌کننده یا ارائه‌دهنده‌ی سرویس اجازه می‌دهد سیستم‌افزار خود را از راه دور به‌روزرسانی و در وقت و انرژی صرفه‌جویی کند. محصولات جدید ال‌جی از پلتفرم خانه‌ی هوشمند این شرکت (ThinQ) پشتیبانی می‌کنند.

لیو جائه چئول، مدیر بخش لوازم‌خانگی ال‌جی، می‌گوید: «مدل Therma V R290 Monobloc ال‌جی، طیف وسیع‌تری از گزینه‌های کاربردی را به اروپایی‌ها ارائه می‌کند و درعین‌حال عملکرد و آسایش کاربر را افزایش می‌دهد. ال‌جی به استفاده از مزیت رقابتی متمایز خود در فناوری‌های انرژی با راندمان بالا و راهکارهای اجزای کلیدی برای ارائه‌ی مجموعه‌ای از محصولات متناسب با نیازهای منطقه ادامه خواهد داد.»