تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745842
شناسه : 3745842
تاریخ :
برخورد با موش‌های شهری در بجنورد با تله‌گذاری گسترده‌ تشدید شد اقتصاد ایران: بجنورد_ رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: برخورد با موش‌های شهری در بجنورد با تله‌گذاری گسترده‌ای تشدید شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هادی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به حضور موش‌ها در اماکن عمومی شهر بجنورد اظهار کرد: نسل جدید موش‌ها سازگاری عجیبی با انواع سموم داشته و نسبت به تله گذاری ها مقاوم هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گرمای هوا و رفتار شهروندی را در ازدیاد جمعیت موش‌ها مؤثر دانست و گفت: رعایت بهداشت محیطی توسط شهروندان و جلوگیری از نشر زباله در کانال‌ها و جوی‌ها و عدم نگهداری پسماند نان خشک و مواد خوراکی کپک زده به مدت طولانی در محیط زندگی از عواملی است که می‌تواند به شهرداری در مدیریت و کنترل کمک کند.

قربانی توجه همراه با زیاده روی در مهربانی با سگ و گربه در شهر باعث شده همزیستی مسالمت‌آمیز آن با موش ایجاد شود که دایره امنی برای توسعه و زاد و ولد موش‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: رعایت موارد بهداشتی و منع دسترسی به مواد غذایی در پسماندها توسط شهروندان می‌تواند در کنترل و مدیریت رشد موش‌ها مؤثر باشد.

قربانی گفت: هم اکنون تله گذاری در سطوح گسترده‌ای از سطح شهر بویژه در محله استادیوم، تختی و گلستان، هسته مرکزی شهر در حال اجرا است.