تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3745836
شناسه : 3745836
تاریخ :
کشف ۳۰۰ قبضه کلت از بار یک کولبر/ پایش الکترونیک شناورها اقتصاد ایران: فرمانده مرزبانی فراجا گفت: چند وقت پیش کوله‌ای را از فردی گرفتیم که به او گفته بودند تلویزیون است، اما وقتی آن را باز کردیم بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ قبضه کلت در آن بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد مأموران مرزبانی اظهار کرد: کار مرزبانی کار سخت پلیسی است، ماموریت در درجه 53 درجه در پاسگاه مرزی در خوزستان نشان‌دهنده سختی کار مرزبانان است.

وی با اشاره به اقدامات مرزبانی در ایام اربعین گفت: از ابتدای سال تاکنون 116 مورد نشست در عراق درخصوص اربعین برگزار کرده‌ایم‌. درخصوص اقدامات گذرنامه و عبور از مرز در زمان 4 ثانیه برنامه‌ریزی شده است. از آبادان به بصره از طریق شناورها زائران به عراق منتقل می‌شوند. این ترددها در حال حاضر در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: چند وقت پیش کوله‌ای را از فردی گرفتیم که به او گفته بودند تلویزیون است، اما وقتی آن را باز کردیم بیش از 200 تا 300 قبضه کلت در آن بود.

وی ادامه داد: با پشتیبانی مرزنشینان می‌توانیم امنیت مرزها را تامین کنیم. باید تلاش کنیم سطح دانش و مهارت مرزنشینان را با قوانین کشور افزایش دهیم تا محرومیت‌زدایی در مرزها نیز از این طریق انجام شود.

گودرزی بیان کرد: مرزبانان بیش از 22 هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای سال تا کنون در مرزها کشف کرده‌اند.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: یک هزار و 125 قبضه سلاح جنگی در درگیری با قاچاقچیان کشف شده است که نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 297 سوداگر مرگ در مرزها دستگیر شده‌اند، گفت: مرزبانان از ابتدای سال تا کنون 15 تن انواع موادمخدر کشف کرده اند که نسبت با سال گذشته شاهد افزایش کشف 98 درصدی انواع موادمخدر صنعتی در 5 ماهه اول سال هستیم.

وی ادامه داد: مرزبانی دریایی ما اقدامات مختلفی در مرزهای دریایی انجام داده است، از جمله ساماندهی 30 تا 40 هزار شناور در مرزهای آبی کشور‌، همچنین در این زمینه کارت پایش الکترونیکی برای آنها صادر شده است و آنها مجهز به کارت پایش الکترونیک هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: همه اقدامات پیشگیرانه برای اینکه اقدامات ضد امنیتی در مسیرهای منتهی به عتبات اتفاق نیفتد انجام داده‌ایم. همچنین برای تردد زائران کشورهای همسایه در این مدت برنامه‌ریزی شده است و تأمین امنیت آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه دیپلماسی قوی مرزی توانسته است اربعین را در بالاترین سطح امنیت برگزار کند و مرزبانی کشور را با پلیس عراق در یک تعامل تنگاتنگ قرار داده است.

گودرزی درباره هوشمندسازی در فراجا گفت: یکی از اقدامات فراجا هوشمندسازی مرزها است و سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی با توجه به اولویت مرزها را فعال کرده‌ایم. ساماندهی اتباع غیرمجاز در مرزها در حال انجام است، اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال کشور را ترک کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: 69 نفر اشرار و معاندین و قاچاقچیان به هلاکت رسیده‌اند، 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است. همچنین 187 دستگاه وسیله نقلیه خودرو لوکس و راه‌سازی نیز کشف شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا درباره قاچاق دارو گفت: انواع داروهای قاچاق بعضاً وارد کشور می‌شود و بعضاً از کشور خارج می شود. در همین زمینه 13 میلیون قلم داروی مورد نیاز کشور هنگام خروج از کشور کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد 7 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت 124 کیلومتر جاده مرزی احداث شده است، بیان کرد: کوله‌بری منسوخ شده است. 7 بازارچه مرزی در مرزهای کشور به‌جز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: سیاست ما این است که اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال 1403 کشور را ترک کنند. این افراد مدت‌هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده‌اند اما دیگر باید از کشور خارج شوند. این امر، خواسته مردم ماست و در راستای ایجاد امنیت باید محقق شود.

انتهای پیام/