تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745810
شناسه : 3745810
تاریخ :
گز با نام اصفهان عجین است اقتصاد ایران: اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گز با نام اصفهان عجین است و با توجه به اینکه این شیرینی در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد باید برنامه‌ریزی‌ مناسبی برای ارتقا آن داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت ثبت نشان ملی و جهانی گز اصفهان اظهار داشت: گز اصفهان به عنوان میراث حدود ۵۰۰ ساله شهر اصفهان معرفی شده و ثبت نشان ملی و جهانی آن انجام شد و همچنین از پوستر چهارمین رویداد ملی گز و شیرینی های سنتی اصفهان که هفتم اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، رونمایی کردیم.

وی افزود: از این پس تمامی رویدادهای ملی گز اصفهان در هفتم اردیبهشت ماه و مصادف با هفته اصفهان انجام خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که به کمک همه دستگاه‌ها و صنف تولید گز اصفهان هرسال در هفتم اردیبهشت ماه ضمن معرفی دستاوردهای صنعت گز و شیرینی های سنتی اصفهان، محورهای متعدد برای پیشرفت این هنر- صنعت مردم اصفهان تعریف کنیم تا موجب ارتقا هرچه بیشتر گز اصفهان شود.

طغیانی به سبقه گز اصفهان اشاره کرد و افزود: طبق مستندات محکم تاریخی گز نخستین بار توسط قنادان اصفهانی در زمان صفویه تولید شد در حالی که در آن زمان با برندی نام گذاری نشده بود و در گذر زمان و در زمان قاجار برند شکرشکن شکل گرفت که طبق مستندات صادرات زیادی به خارج از کشور نیز داشته است.

وی اضافه کرد: طبیعی است که ما در اصفهان نسبت به هنر تولید گز حساس باشیم و برای ارتقاء آن تلاش کنیم.

طغیانی ابراز داشت: تولید گز در اصفهان گسترده است و با توجه به اینکه گز با نام اصفهان در سراسر جهان عجین شده و در کشورهای مختلف طرفداران بسیاری دارد، باید برنامه ریزی های دقیقی در این راستا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشان ملی و جهانی گز اصفهان شامگاه شنبه ۲۰ مرداد با حضور معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی در محل هتل عباسی اصفهان رونمایی شد.