تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745800
شناسه : 3745800
تاریخ :
خرید گندم در فاروج بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: بجنورد_ سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فاروج گفت: تا کنون ۱۴ هزار تن گندم توسط مراکز خرید گندم شهرستان خریداری شده است که افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ابراهیم شمشیری اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار تن گندم در شهرستان خریداری شده که حدود ۱۰ هزار تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج افزود: از اواخر خردادماه سال جاری خرید تضمینی گندم توسط ۴ شرکت تعاونی تولید روستایی شهرستان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به هدف شعار سال ۱۴۰۳ است، گفت: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید، کشاورزی قراردادی در طول سال انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فاروج تصریح کرد: بیشترین سطح کشت در شهرستان به محصول گندم تعلق دارد و بیشترین بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان نیز گندم کاران هستند.

شمشیری ادامه گفت: گندم، به عنوان راهبردی‌ترین محصول کشاورزی در تأمین امنیت غذایی مردم به حساب می‌آید و نباید اجازه خروج آن از کشور را بدهیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: این مدیریت در راستای جلوگیری از خروج گندم از شهرستان و استان، هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام داده است.