تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745774
شناسه : 3745774
تاریخ :
انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا موجب بیداری جهانی شده است اقتصاد ایران: تبریز- فرمانده سپاه عاشورا گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و اثرپذیری از مکتب عاشورایی موجب بیداری جهانی علیه ظلم و استکبار شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اصغر عباسقلی زاده در آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم اظهار کرد: شعرایی که با سوز عاشورا زندگی و با شعر محبت خود را به ائمه اطهار (ع) هدیه و مردم را بهره مند می‌کنند، راه شهدا را زنده نگه می‌دارند و در کنار امام و علیه ظلم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اشعار ارائه شده در این کنگره در رثای حضرت علی اصغر و به یاد شهدای کودک غزه جانسوز و اثرگذار است، یادآور شد: همین تأثیر است که جهان را به برکت انقلاب بیدار کرده است و مردم تبریز در این انقلاب سهم بسزایی داشته‌اند.

عباسقلی زاده اظهار کرد: پیشکسوتان و مداحان عمری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و عاشورا از جان مایه گذاشتند و امروز تکریم شاعران اهل بیت (ع) و برگزاری برنامه‌های همچون کنگره شعر محرم کار بسزایی در راستای حفظ این فرهنگ است.

ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور با معرفی " امین منیری مراغه‌ای"، "میرتقی سیدی"، "وحید طلعت"، "ناصر دوستی" و "امیر رسولی" به عنوان برگزیدگان به کار خود پایان داد.