تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3745761
شناسه : 3745761
تاریخ :
اعلام ۱۰ استان برتر در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری اقتصاد ایران: مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری گفت: ۱۰ استان برتر در تخصیص ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری اعلام شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احمد تجری گفت: با عنایت به بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.

وی افزود: در این چارچوب برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و تأسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال مالی ۱۴۰۲ در مسیرها و محورهای گردشگری، روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی سواحل شمال و جنوب کشور تخصیص داده شده است.

به گفته مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری، ۱۰ استان برتر در تخصیص اعتبارات مزبور به ترتیب اول تا دهم عبارتند از استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل، گلستان، بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان و ایلام.