تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3745758
شناسه : 3745758
تاریخ :
قدر نوجوانان را بدانیم و زلفشان را به امام حسین(ع) گره بزنیم اقتصاد ایران: محسن عراقی مداح اهل بیت گفت: قدر نوجوانان و دهه هشتادی‌هایی را بدانیم و همه تلاش‌مان را به کار بگیریم تا زلف‌شان را به اباعبدالله گره بزنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین رویداد آیینی شهر تهران، «محرم شهر» هر شب در میدان آزادی برگزار میشود. محسن عراقی مداح و ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام  با حضور در میدان آزادی به ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش پرداخت. 

عراقی در حاشیه برگزاری این رویداد آیینی در گفتگو با خبرنکار تسنیم گفت: «محرم شهر» امسال نسبت به سال گذشته پرشورتر و در سطح بزرگتری برگزار می‌شود و خوشبختانه با استقبال بیشتری از مردم روبه‌رو شده است. خوشحالم که عاشقان سیدالشهدا به میدان آزادی می‌آیند و برای امام حسین سوگواری می‌کنند.  

وی با اشاره به ایجاد فضای معنوی اربعینی به واسطه برگزاری برنامه‌های میدانی در دهه سوم ماه محرم و دهه اول ماه صفر گفت: بدون شک چنین رویدادی، در حالِ زمینه‌سازی حال و هوای معنوی ایام اربعین در بین مردم است و با استفاده از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌کند نیازهای مردم برای سفر به کربلا در ایام اربعین را مرتفع کند. من شنیده‌ام که برگزارکنندگان محرم شهر بلافاصله بعد از اتمام آن جهت برپایی مواکب به مسیر پیاده‌روی زائران اربعینی می‌روند و باید بهشان خدا قوت گفت. امیدوارم که مراسم پیاده‌روی اربعین و زیارت امام حسین در این ایام، سال به سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود. 

این مداح و ذاکر اهل بیت درباره ایجاد فضایی ویژه نوجوانان در محرم شهر و دعوت از آنها برای حضور در چنین مراسماتی گفت: نوجوان مثل یک زمین بکر و ناب است که هر آن چیزی که در آن بکارید، برداشت می‌کنید. به عبارت دیگر، نوجوانان از بُعد فکری خنثی هستند و این ما هستیم که باید بهترین راه‌ها را پیش‌‌رویشان قرار بدهیم. راه سیدالشهدا بهترین راه است.  

وی ادامه داد: معتقدم که باید قدر نوجوانان و دهه هشتادی‌هایی که به اینجا می‌آیند را بدانیم و همه تلاش‌مان را به کار بگیریم تا زلف‌شان را به اباعبدالله گره بزنند. وقتی آنها را اینجا می‌بینم بسیار خوشحال می‌شوم و به نظرم بدون شک عاقبت بخیر می‌شوند چرا که تنها راه عاقبت بخیری در مسیر امام حسین رقم می‌خورد. 

عراقی در پایان گفت: اجرای 18 شب برنامه محرم شهر آنهم در چنین وسعتی همت زیادی می‌طلبد و باید از همه دست‌اندرکاران آن تشکر کنم و امیدوارم مزد این زحمات را خود از حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بگیرند.

انتهای پیام/