تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745724
شناسه : 3745724
تاریخ :
کشاورزی باید به سمت دانش بنیان حرکت کند/ تدوین سند امنیت غذایی اقتصاد ایران: یاسوج_ رییس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش کشاورزی باید به سمت دانش بنیان حرکت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله حیدر پور صبح دوشنبه در بیستمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان «تات» در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در محور ارتقای ظرفیت تولیدات بخش تحقیقات با موضوعات بنیادین بخش کشاورزی اقدامات مهمی را محقق ساخت.

حیدرپور گفت: سوق بخش کشاورزی به سمت دانش بنیان ضروری است و در این راستا گام‌های مهمی برداشته شد.

وی از فعال سازی کمیته‌ای با حضور ۲۶ دستگاه اجرایی در دوران فعالیت دولت دوازدهم و تحقق سند دانش بنیان امنیت غذایی با نگاهی ۱٠ ساله از سال ۱۴٠۲ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۶ طرح تحقیقاتی نیز در استان داریم.

کشاورزی باید به سمت دانش بنیان حرکت کند/ تدوین سند امنیت غذایی

حیدر پور با اشاره به پیش بینی‌های شکل گرفته در سند دانش بنیان امنیت غذایی، اظهار کرد: باید تولید محصولات بر حسب هدفگذاری ها شکل بگیرد.

رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان با تاکید بر اینکه باید افزایش تولیدات در کنار مدیریت مصرف را داشته باشیم، گفت: استفاده از بذرهای معرفی شده تولیدی توسط مرکز گچساران و اصلاح الگوی کشت بر حسب اسناد بالادستی از این ظرفیت‌ها است.

حیدرپور از دلایل مصرف بالای کود شیمیایی در استان را عدم تنوع در تولید دانست و بیان کرد: استان باید به سمت کشت متنوع حرکت کند.

وی افزود: باید در کنار اصلاح الگوی کشت، پایداری تولید هم رشد کند.

حیدرپور از فعالیت ۷٠٠ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و بیان کرد: تعداد شرکت‌ها می‌تواند به سمت ۲ هزار عدد حرکت کند و چنین پتانسیل حمایتی نیز در استان ما نیز وجود دارد.

حیدرپور افزود: این آمادگی را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان داریم.