تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3745714
شناسه : 3745714
تاریخ :
گسترش همکاری اقتصادی محور دیدار هیئت ایرانی با «ملابرادر» اقتصاد ایران: هیئت بزرگ اقتصادی ایران متشکل از بخش خصوصی با محوریت فولاد مبارکه در ادامه دیدارهایش در کابل با معاون نخست وزیر حکومت طالبان درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دیدار هیئت بزرگ اقتصادی ایران متشکل از بخش خصوصی و محوریت فولاد مبارکه با مقامات و بخش اقتصادی افغانستان در کابل نشانگر عزم جدی دو کشور برای تقویت همکاری‌های اقتصادی است.

هیئت بزرگ اقتصادی ایران که با حضور «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت کابل با «ملاعبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت طالبان دیدار کرده درباره نحوه گسترش همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور نیز تبادل نظر کرده است.

حضور فولاد مبارکه بزرگترین مجمتع صنعتی ایران و به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد، حاکی از آن است که ایران به دنبال گسترش صادرات محصولات فولادی به افغانستان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور است.

پیش‌تر نیز بخش خصوصی در قالب این هیئت اقتصادی، با «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت همچنین «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب و مقامات وزارت معادن حکومت طالبان نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

هیئت ایران، در این دیدارها با ارائه اطلاعات از ظرفیت مجتمع فولاد مبارکه و حوزه‌ فعالیت‌های این مجتمع، پیشنهادات سرمایه‌گذاری را در بخش‌های ایجاد منطقه خاص اقتصادی معدنی ایران و افغانستان، اکتشافات معدنی، سرمایه‌گذاری در جاده‌سازی و خط‌آهن مطرح کرده است.

انتهای پیام/.