تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745702
شناسه : 3745702
تاریخ :
موکب ثارالله گتوند در عمود ۲۳۵جاده نجف به کربلا میزبان زائران است اقتصاد ایران: اهواز - مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند گفت: این کانون با راه‌اندازی موکبی در عراق، عمود ۲۳۵ جاده نجف به کربلا به زائران ایرانی و خارجی خدمات‌رسانی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تقیان دشت‌بزرگ صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات این موکب اظهار کرد: موکب ثارالله از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در ایام اربعین آغاز کرده و اکنون دهمین سال متوالی است که در حال خدمت‌رسانی به زائران در کشور عراق است.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند اضافه کرد: از جمله اقدامات این موکب اسکان روزانه ۸۰۰ نفر است که در فضایی مسقف و همراه با وسایل سرمایشی مکانی مناسب برای زائران فراهم شده تا بتوانند استراحت کنند.

وی، پخت روزانه چهار هزار پرس غذای گرم شامل صبحانه، ناهار و شام به زائران را از دیگر اقدامات این موکب عنوان کرد و ادامه داد: در طول روز نیز با کیک، چای، شربت و … از زائران پذیرایی می‌شود.

تقیان با بیان اینکه در این موکب همچنین نماز جماعت، زیارت عاشورا و روضه‌خوانی برپا می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی مهدکودک سیار با ارائه فعالیت‌هایی همچون نقاشی، کتابخوانی، وسایل بازی و … با اهدای جوایز به کودکان از دیگر اقدامات ما در این موکب است.

وی به دیگر اقدامات فرهنگی در این موکب اشاره کرد و افزود: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، نمایشگاه پوستر با عنوان «تین و زیتون» راه‌اندازی کردیم تا از این طریق گامی در حمایت از مردم فلسطین و نشان دادن مظلومیت مردم غزه به جهانیان برداریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۲۵ پوستر در ابعاد A۳ که توسط بچه‌های مسجد و کانون ثارالله گتوند طراحی و جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این موکب حدود ۵۰ نفر آقا و ۲۵ خانم به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: پخت نان و کلوچه محلی و سنتی، غرفه کودکان، پذیرایی از بانوان و … از جمله اقدامات خانم‌ها در این موکب است.

تقیان با بیان اینکه این موکب از اول ماه صفر فعالیت خود را آغاز کرده و تا یک روز بعد از اربعین سید و سالار شهیدان برای خدمت‌رسانی به زائران فعال است، ابراز کرد: خدمات این موکب کاملاً مردمی بوده و بیش از ۸۵ درصد هزینه موکب توسط خیران تأمین شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند نیز یاد آور شد: این کانون در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و تاکنون توانسته برنامه‌های بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، احکام، اردویی، ورزشی و … ارائه کند و از این طریق تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب کرده است.