تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3745681
شناسه : 3745681
تاریخ :
بیانیه انگلیس، فرانسه و آلمان: جنگ در غزه فوراً باید متوقف شود اقتصاد ایران: سران آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیاینه‌ای مشترک خواستار «پایان فوری» جنگ و ارسال کمک‌های انسانی به غزه شدند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره مستقیم به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند که «جنگ در غزه فوراً باید پایان یابد و همه گروگان‌هایِ (اُسرای صهیونیست) نزد حماس باید آزاد شوند و کمک‌های انسانی فوراً وارد غزه شود.»

سران این سه کشور اروپایی پاسخ انتقامی مشروع جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان به ترور و شهادت مقامات ارشد مقاومت در تهران و بیرون را «تشدید تنش» توصیف کردند و دراین‌باره نوشتند: ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از انجام حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می کند، خودداری کنند.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به علت اصلی تداوم جنگ در غزه یعنی کمک‌های سنگین تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی نشده و با این حال مدعی شدند که «ما با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش کار می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای آرام کردن اوضاع و یافتن راهی برای ثبات در غزه دریغ نمی کنیم.

بیانیه سران این سه کشور همچنین بدون اشاره مستقیم به مانع اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم جنگ‌زده غزه یعنی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که «ساکنان غزه نیاز به تحویل و توزیع فوری کمک ها بدون محدودیت دارند.»

مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان تأکید کردند که «ما از بیانیه مشترک قطر، مصر و ایالات متحده که خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات (بین حماس و رژیم صهیونیستی) شده است حمایت می کنیم.»

با افزایش هراس و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی از نحوه عملیات تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی، دیروز یکشنبه هم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ایران را تهدید کرد و گفت «این کار را نکن»

بایدن هنگام سوارشدن به ماشین در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید «پیام شما برای ایران چیست» گفت: نکن

رئیس‌جمهور آمریکا اواخر فروردین و پیش از عملیات بزرگ «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی نیز از همین واژه «نکن» استفاده کرد.

به‌دنبال افزایش هراس تل‌آویو از پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته پیش نیز مدعی شد که امیدوار است تهران از پاسخ خودداری کند!

اسماعیل هنیه پس از حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در محل اقامتش هدف حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

ترور مقام ارشد حماس در تهران و همچنین «فؤاد شکر» فرمانده حزب‌الله در ضاحیه جنوبی، هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ تهران و مقاومت را افزایش داده است. در این بین، بایدن در واکنش به پرسشی درباره اینکه آیا ایران از تصمیمش مبنی بر پاسخ و مجازات سخت تل‌آویو صرف‌نظر می‌کند، در پاسخی کوتاه مدعی شد: «امیدوارم. نمی‌دانم»!

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» در پاسخ به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه گفت که واکنش تلافی‌جویانه تهران همانطور که رهبر ایران تاکید کرده است، بسیار سخت و تأثیرگذار خواهد بود.