تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3745605
شناسه : 3745605
تاریخ :
گزارش مهر از ۷ خرید جدید استقلال/از یار قدیمی تا بازیکن سابق چلسی اقتصاد ایران: تیم فوتبال استقلال تهران برای تقویت خود جهت حضور در فصل بیست و چهارم لیگ برتر خریدهای زیادی را انجام داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیران باشگاه استقلال تهران پس از نایب قهرمانی تیمشان در رقابت‌های لیگ برتر طبق نظر جواد نکونام (سرمربی استقلال) بازیکنان مدنظر او را به خدمت گرفتند. البته جذب دو بازیکن از کشور بوسنی و هرزگوین که مطابق با نظر نکونام نبود حاشیه‌هایی را برای این تیم به وجود آورد اما به نظر می‌رسد که این مربی از یکی از این بازیکنان ابراز رضایت کرده است و با توجه به حضور سید حسین حسینی و محمدرضا خالدآبادی، «ودران کیوسفسکی» دروازه‌بان بوسنیایی به احتمال زیاد از جمع استقلالی‌ها جدا خواهد شد.

علاوه بر دو بازیکن بوسنیایی (آلمدین زیلیکیچ و ودران کیوسفسکی)، آبی‌های پایتخت «دیدیه اندونگ»، رامین رضائیان، سامان فلاح، عباس شرفی، سینا سعیدی فر، علیرضا کوشکی، «گائل کاکوتا»، محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور را تاکنون به خدمت گرفته‌اند.

علاوه بر بازیکنانی که به استقلال اضافه شده‌اند، امید حامدی فر، پیمان بابایی، صالح حردانی، رضا میرزایی، جعفر سلمانی، محمدحسین زواری و میلاد فخرالدینی هم از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند که مذاکره مدیران باشگاه استقلال با فخرالدینی همچنان ادامه دارد تا جدایی این بازیکن به صورت رسمی اعلام شود.

گزارش مهر از ۷ خرید جدید استقلال/از یار قدیمی تا بازیکن سابق چلسی

میلاد زکی‌پور

زکی‌پور در دو فصل اخیر یکی از مهره‌های ثابت تیم سپاهان بود و پس از پایان فصل با عقد قراردادی راهی استقلال تهران شد تا بار دیگر به تیم سابق خود بازگردد. این بازیکن در پست دفاع چپ بازی می‌کند جایی که استقلالی‌ها فصل گذشته ابوالفضل جلالی را در آن سمت در اختیار داشتند و حالا با حضور زکی‌پور رقابت بین این دو بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی تیم شکل خواهد گرفت و این موضوع تبدیل به یک دردسر شیرین برای جواد نکونام خواهد شد.

محمدحسین اسلامی

اسلامی یکی از نفرات تأثیرگذار در ترکیب تیم ذوب آهن در فصل گذشته بود که توانست گل‌های حساسی را برای تیم خود به ثمر برساند و به اردوی تیم ملی هم دعوت شد. قرارداد اسلامی با ذوب آهن در پایان فصل به اتمام رسیده بود و مدیران این باشگاه علاقه زیادی به تمدید قرارداد با او داشتند اما اسلامی تصمیم گرفت تا در فصل جدید پیراهن استقلال تهران را بر تن کند. با توجه به خرید بازیکنانی مانند «اندونگ» و «کاکوتا» او برای حضور در ترکیب اصلی کار سختی را در پیش خواهد داشت.

رامین رضائیان

بدون شک جنجالی‌ترین انتقال بازیکنان پیش از آغاز فصل بیست و چهارم مربوط به حضور رامین رضائیان در تیم استقلال تهران است. او که در دو فصل در سپاهان حضور داشت توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و با اینکه پیش از حضور در سپاهان در پرسپولیس عضویت داشت و حتی در دربی مقابل استقلال گلزنی و بارها اعلام کرده بود که به خاطر هواداران پرسپولیس راهی استقلال نمی‌شود اما خلف وعده کرد و با عقد قراردادی به مدت یک فصل شاگرد جواد نکونام شد.

رضائیان در مراسم برترین‌های لیگ برتر هم به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد تا با انگیزه دو چندان به استقبال دیدارهای فصل بیست و چهارم برود. این بازیکن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل گذشته هم بهترین عملکرد فردی را نسبت به سایر بازیکنان تیم‌های ایرانی از خود به جای گذاشت.

سامان فلاح

مدافع جوان فوتبال که سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان را در کارنامه خود دارد تصمیم به جدایی از گل گهر گرفت و استقلالی‌ها برای جذب او رقم خوبی را به باشگاه گل گهر پرداخت کردند تا این مدافع جوان و بلند قامت به عنوان شاگرد جدید جواد نکونام انتخاب شود. نام سامان فلاح در دو سال اخیر جز نقل و انتقالات گران قیمت فوتبال ایران به چشم می‌خورد و با توجه به سن کمی که دارد این موقعیت برای او فراهم شده تا بیش از پیش خود را در زمین بازی نشان دهد.

علیرضا کوشکی

وینگر ۲۵ ساله یکی دیگر از خریدهای باشگاه استقلال از گل گهر سیرجان است. کوشکی در فصل گذشته در ترکیب اصلی «مارینوس اوزونیدیس» حضور داشت. این بازیکن با اینکه در امر گلزنی موفق نبوده اما با چرخش توپ در زمین توانست نگاه خیلی از مربیان را به سمت خود جلب کند. این بازیکن جوان هم با توجه به حضور بازیکنانی مانند مهرداد محمدی در استقلال کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم جدیدش را دارد.

گزارش مهر از ۷ خرید جدید استقلال/از یار قدیمی تا بازیکن سابق چلسی

اندونگ

«دیدیه اندونگ» جزو معدود بازیکنانی است که به طور مستقیم از لیگ عربستان راهی لیگ برتر ایران می‌شود. این بازیکن ۴۸ بازی ملی برای تیم ملی گابن در کارنامه خود دارد. با توجه به قدرت فیزیکی این بازیکن او می‌تواند در میانه زمین استحکام خوبی را به خط هافبک استقلال ببخشد. اندونگ سابقه حضور در واتفورد انگلیس را هم دارد اما نتوانست برای این تیم به میدان برود. علاوه بر عربستان، اندونگ سابقه حضور در تیم‌های ترکیه‌ای را هم در کارنامه خود دارد.

گائل کاکوتا

کاکوتا یکی از مطرح ترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر ایران است. این بازیکن فرانسوی - کنگویی سابقه حضور در تیم‌های مطرح فوتبال اروپا از جمله سویا اسپانیا، فولام و چلسی انگلیس را در کارنامه خود دارد و در تیم آمیان فرانسه هم با سامان قدوس هافبک تیم ملی ایران همبازی بوده است. در روزهای اخیر رسانه‌های کنگو به انتقاد از انتخاب کاکوتا پرداختند اما این بازیکن ۳۳ ساله تصمیم گرفته تا چالش جدیدی را این بار در آسیا و در کشور ایران همراه با استقلال تهران تجربه کند.

در کارنامه کاری کاکوتا ۳ گل ملی برای تیم ملی کنگو دیده می‌شود و هواداران استقلال امیدوارند تا او پیام آور گل‌های سه امتیازی برای تیمشان باشد.