تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3745596
شناسه : 3745596
تاریخ :
کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ مرداد) در نوار شمالی افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایسنا،صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۲۲ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز همچنین در مناطقی از فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۲۳ مرداد) علاوه بر مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل همچنین در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبارو رعد و برق و وزش بادشدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۲۴ مرداد) تنها در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه (۲۵ مرداد) تنها در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۲۶ مرداد) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در خراسان شمالی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد؛ طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در نوار شرقی و مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ مرداد) صاف، تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای۳۳ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۴ مرداد) صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشترین دمای ۳۱ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.