تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745569
شناسه : 3745569
تاریخ :
پروژه تامین آب شرب پایدار برای زائران اربعین در مرزباشماق اجرا شد اقتصاد ایران: سنندج_مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با اقدامی جهادی و طی کمتر از ۳ ماه، پروژه تأمین آب شرب پایدار زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق شهرستان مریوان استان کردستان اجرا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این پروژه حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، اجرای ۹.۵ کیلومتر خط انتقال، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، برقرسانی، اتاقک سرچاهی و غیره در نظر گرفته شده که بخشی از این پروژه همچنان در حال اجرا است.

وی افزود: با اجرای این پروژه در مجموع ۶۷ لیتر بر ثانیه ظرفیت آبرسانی ایجاد می‌شود که خوشبختانه پاسخگوی نیاز زائرین اربعین حسینی است که از این مرز به سمت کربلا تردد می‌کنند و در مجموع برای اجرای این پروژه آبرسانی ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: مهمترین رسالت شرکت آبفا در این ایام، بحث تأمین آب کامل و کافی سالم و بهداشتی برای زائرین و همچنین اجرا و ساماندهی شبکه فاضلاب به نحو شایسته است که در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، توزیع بطری‌های آب و انجام نمونه برداری از جمله اقداماتی است که با هدف تأمین آب شرب بهداشتی زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان اجرا می‌شود.

وی افزود: در بخش ساماندهی فاضلاب نیز خط انتقال به حجم ۷۰ مترمکعب در شبانه روز و به طول ۳۶۰ متر با هدف جمع آوری فاضلاب سطحی در پایانه مرزی باشماق با احداث ۵ منهول با هزینه ۱.۳ میلیارد تومان اجرا شده است.