تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745467
شناسه : 3745467
تاریخ :
تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه قم باز طراحی شد اقتصاد ایران: قم- معاون فنی و عمرانی شهردار قم میدان سپاه را از میدان های استراتژیک قم برشمرد و گفت: بیش از یک سال مطالعه احداث تقاطع غیرهمسطح به طول انجامید اما برای بهتر اجرا شدن آن باز طراحی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حلوایی زاده

معاون فنی و عمرانی شهردار قم عصر یکشنبه در نشست رسانه ای شهردار قم با اصحاب رسانه استان گفت: موضوع پارکینگ شهری را نمی توان تنها یک نقطه توصیف کرد که تکمیل زیرساخت های سمت شرقی حرم از جمله طرح های ترافیکی شهر است.

وی بیان کرد: طرح جامع حمل و نقل ترافیک سند بالادستی ۱۵ ساله برای شهر قم است که این طرح مورد بازنگری قرار گرفت و تا ۱۴۱۲ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احداث تقاطع مرجعیت در اولویت های کوتاه مدت است افزود: احداث تقاطع کبیری نیز پیمان آن منعقد شده که ۷۵۰ متر طول دارد که در کنار آن طراحی فاز اول ساخت تقاطع مرجعیت انجام شده و به دلیل اینکه به پروژه تقاطع کبیری نزدیک بود و مشکلاتی برای مردم ایجاد می کرد پروژه کبیری در اولویت قرار گرفته است و هم اکنون تجهیز کارگاه آن انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم میدان سپاه را از میدان های استراتژیک قم برشمرد و گفت: بیش از یک سال مطالعه احداث تقاطع غیرهمسطح به طول انجامید اما برای بهتر اجرا شدن آن در جهت رفع ترافیک منطقه مجدد بازطراحی شد.

وی ابراز کرد: در منطقه ۶ و ۳ پروژه هایی در حال اجرا است که پروژه کیوانفر از جمله آنان است و تقاطع شهید زین الدین در منطقه سه نیز طراحی فاز یک آن در حال انجام است و تا پایان سال عملیات عمرانی آن اجرایی خواهد شد.

حلوایی زاده ادامه داد: جمع آوری ریل های راه آهن در سال ۱۴۰۰ مصوبه دولت بود که این کار انجام شد و طراحی خوبی برای اجرای فضای سبز آن از مصلا تا عماریاسر صورت گرفت و بارها مکاتبه هایی در این زمینه انجام شد و

۸۰ هکتار زمین برای این کار قول داده شد که هنوز نهایی نشده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم عنوان کرد: احداث تقاطع بلوار همجوار دانشگاه قم تا بلوار شهید سلیمانی در حال مطالعات اولیه است که امسال تعیین تکلیف می شود.