تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745458
شناسه : 3745458
تاریخ :
اعتقادی به حذف خطB متروی قم نداریم/ تا پایان این شورا خواهم ماند اقتصاد ایران: قم- شهردار قم در خصوص حذف خط B مترو گفت: اعتقادی به این موضوع نداریم معتقدیم باید با کار کارشناسی در مورد مونوریل و مترو اقدام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد عصر یکشنبه در نشست رسانه ای در جمع اصحاب رسانه استان قم گفت: یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهرداری است و شورا در دوره جدید شهردار را مشخص خواهد کرد.

شهردار قم بیان کرد: برای ساماندهی قبرستان نو و باغ مزار طراحی شده و قرار است در شورای تأمین مباحث مربوط به اوقاف بررسی و تصویب نهایی صورت گیرد و تعیین تکلیف شود.

سقاییان نژاد تاکید کرد: خط دوم مترو به هیچ وجه حذف نمی شود و ما حذف خط B مترو اعتقادی نداریم.

شهردار قم عنوان کرد: سرانه اداره شهر در قم ۸۰۰ هزار تومان است که ارزان ترین مدیریت شهر کشور است و امروز مناطق قم باید ۱۰ منطقه شود تا خدمات متوازنی به شهروندان داده شد.

وی بیان کرد: طرح های بلوار پیامبر اعظم تکمیل نیست و سالها زمان می برد، هر چند که زیرساخت های آب و برق آن تامین است.

شهردار قم بیان کرد: در پروژه فرودگاه قم شهرداری هیچ نقشی ندارد و پیشنهادهای شهرداری در این زمینه مورد پذیرش قبول نشد.

وی ابراز کرد: قم دارای ۴۰۰ بوستان است که تلاش می شود در این بوستان ها سایت و ورزشی و مکان فرهنگی و نمازخانه احداث شود.

سقاییان نژاد بیان کرد: در جریان اختلافات سکوت کردم و به فرزندانم توهین شد و تلاش کردم وارد حواشی نشوم و من انتظار دارم نقد منصفانه شویم اما تخریب جایگاهی ندارد و باید از حق دفاع کرد.

وی تصریح کرد: تا پایان دوره شورای شهر قم ماموریت دارم و تلاش می کنم کارهای نیمه کاره تکمیل شود.

شهردار قم افزود: به دنبال پست نبودم و خوشی و شادمانی ما به این است که برای آستان مقدس بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران کار کنم و در این راستا به هیچ وجه احساس ضعف نمی‌کنم و با قدرت کارهای شهرداری را دنبال خواهم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در برنامه اول در شهرداری به زیرساخت ها و زیربناهای قم پرداختیم و در برنامه دوم حرکت به سمت نرم‌افزاری در عین حال موارد سخت افزاری را دنبال کردیم.

شهردار قم افزود: امروز نزدیک به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند فضای سبز داریم و ۳۵ تقاطع غیرهمسطح بر اساس اسناد بالادستی برنامه ریزی شد تا در ۵ شریان اصلی قم ایجاد شود که تاکنون ۲۲ تقاطع ساخته شده و ۱۰ تقاطع نیز امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شهردار قم گفت: در حوزه منابع انسانی از روز اول ۹ نفر از اصفهان با ما آمدند که امروز ۴ نفر هستند و در این مدت صادرات نیرو و مدیر به دیگر مراکز استانها هم داشته ایم.

وی بیان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان به سه بانک بابت اوراق مشارکت بدهکاری داریم و از سوی دیگر ۲ هزار میلیارد تومان چک داریم و این نشان می‌دهد که از نظر تراز و نقدینگی تراز مثبتی داریم.

شهردار قم اضافه کرد: نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان ذخیره ملکی داریم و ۶ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم و چندین هزار میلیارد تومان نیز از راه و شهرداری طلب داریم.

شهردار قم بیان کرد: انسجام درونی و بیرونی شهرداری مطلوب است و در بالاترین سطح از انسجام درونی قرار داریم که در حال حاضر ۲۰۰ مدیر به صورت منسجم کارهای شهرداری را دنبال می کنند.

سقاییان نژاد بیان کرد: از سال ۱۴۰۲ اختلافاتی از داخل شهر به دلیل وجود گروه های سیاسی به داخل شورا کشیده شده که مشکلاتی بوجود آورده که البته اجازه داده نشد این اختلافات به بدنه شهرداری رسوخ کند و امروز با تمام قوت و تلاش در حال ادامه فعالیت و خدمت به شهروندان هستیم.

سقاییان نژاد بیان کرد: بودجه سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان بسته شده و در طرح های عمرانی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کل مسیر بلوار غدیر که از شریان های اصلی شهر قم است طی دو سه ماه آینده به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد

وی با بیان اینکه ۱۳۲ مغازه قبرستان نو آزادسازی شد تا ۵ هکتار این منطقه خود را در شهر نشان دهد افزود: امروز ۱۰ پروژه تحت عنوان ۴۸ هکتاری در هسته مرکزی شهر قم در دست پیگیری است و امروز در حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی داریم.

شهردار قم اضافه کرد: آخرین جلساتی که در ارتباط با مونوریل مطرح بود جلسه ای با معاونت اجرایی سابق رییس جمهور بود که مسوولان دستگاه های مختلف حضور داشتند وقرار شد مونوریل در حد ۶.۸ کیلومتر ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: در جلسه ای با حضور رییس جمهور شهید نیز مطرح شد شهردار قم با مونوریل مخالف است که من عنوان کردم با منوریل مخالف نیستیم بلکه با کار غیر کارشناسی مخالفم و امروز نمی توان پروژه ای که ۱۰ سال خوابیده بود نمی شود یک ماهه فعال کرد و از سویی دیگر نمی توان بودجه مربوط به قطار شهری را به مونوریل اختصاص داد و توسعه مترو متوقف شود.

وی بیان کرد: ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری پیش بینی شده بود که هزار میلیارد تومان آن گفته شده بود که باید به سمت تکمیل مونوریل برود.

سقاییان نژاد ابراز کرد: ماموریت ما بر روی ساماندهی ۴.۷ کیلومتر مونوریل است که باید در میدان مطهری ایستگاه تلفیقی برای مترو و مونوریل ایجاد شود که این طرح به شورای عالی فنی کشور ارشاد شد و این شورا باید پاسخ دهد که چه اقدامی می بایست صورت گیرد که هنوز پاسخ نیامده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر مشاور مطالعه کرده که دو خط مترو و مونوریل نمی توانند به پردیسان برود که مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص ادامه فعالیتش در شهرداری قم بیان کرد: از اول مطرح کردم که تا زمانی که قانون اجازه دهد تکلیف داریم به عنوان شهردار قم خدمت کنیم و در غیره این صورت تکلیفی ندارم و هنوز حکم بازنشستگی من صادر نشده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هستیم که تاکنون حکمی در این زمینه صادر نشده است و بر اساس قانون اساتید برجسته تا سه سال به سن بازنشستگی آنان اضافه می شود که البته باید به تایید هیات امنای دانشگاه برسد.

وی ادامه داد: برخی ها برای مقاصد خود حرف های می زنند که البته سندیت ندارد و تا زمانی که قانون اجازه دهد به فعالیت خود ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: طرح های متعددی در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حال انجام است که باید تلاش شود تا بار ترافیکی صفاییه را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: تلاش می شود تقاطع میدان سپاه امسال اجرایی شود و این پروژه مقداری از ترافیک منطقه را کاهش می دهد.

وی در خصوص پروژه نیمه کاره شهید کاظمی نیز بیان کرد: درخواست داریم پرونده قضایی پروژه شهید کاظمی به قم ارجاع شود و موضوعات حقوقی آن در استان دنبال شود تا حل و فصل شود.