تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3745408
شناسه : 3745408
تاریخ :
اپل ظاهراً به ساخت عینک‌های هوشمند ادامه می‌دهد؛ هدست ارزان ویژن در راه است اقتصاد ایران: اپل احتمالاً به‌جز نسل دوم ویژن پرو، روی نسخه‌ی ارزان این هدست و عینک هوشمند نیز کار می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طبق آخرین شماره از خبرنامه‌ی Power On مارک گرمن، گروه ویژن شرکت اپل در حال طراحی و تولید چندین محصول جدید برای افزایش سبد محصولات هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای این شرکت است. این محصولات جدید شامل هدستی ارزان‌تر از نسل اول اپل ویژن پرو و نسل دوم اپل ویژن پرو و عینک هوشمند است.

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال گذشته اپل معرفی شد و عرضه‌ی آن در سال  ۲۰۲۴ آغاز شد. اگرچه در ابتدای عرضه با استقبال زیادی روبه‌رو شد، هیجان به‌سرعت فروکش کرد؛ چراکه حتی اگر این هدست از‌نظر فنی و تکنولوژی بسیار چشمگیر باشد، افراد زیادی ازپس پرداخت قیمت ۳,۴۹۹ دلاری آن برنمی‌آیند.

گرمن معتقد است اپل اجازه نمی‌دهد که کاهش فروش ویژن پرو دلسردش کند و این شرکت احتمالاً در حال طراحی و ساخت نسخه‌ی ارزان‌تر ویژن پرو است و طبق آخرین شایعات، شاید در سال آینده معرفی و عرضه خواهد شد. همچنین، او تأکید می‌کند که اپل همچنان روی نسل دوم اپل ویژن پرو کار می‌کند؛ هرچند زمان عرضه آن اعلام نشده است.

هنوز مشخص نیست که اپل برای کاهش هزینه‌های تولید مدل ارزان‌تر چه کاری انجام خواهد داد؛ ولی می‌توان حدس زد که احتمالاً در قسمت کیفیت بدنه و نمایشگر شاهد پسرفت‌هایی باشیم. گرمن معتقد است که هدست‌های واقعیت مجازی هنوز نتوانسته‌اند توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند و نمی‌توان گفت که این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. اگر مدل ارزان‌تر ویژن پرو کمتر از ۱٬۵۰۰ دلار نباشد، احتمالاً همچنان محصولی خاص برای اشخاص خواهد بود.

مقالات مرتبط
  • اپل احتمالاً در نسخه ارزان ویژن پرو از نمایشگرهای بزرگ‌تر با رزولوشن پایین‌تر استفاده می‌کند
  • عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

گروه ویژن همچنان در حال آزمایش عینک هوشمند بدون نمایشگر، مشابه عینک ری‌بن متا است. عینک‌های ری‌بن متا به‌واسطه‌ی دوربینی که در آن قرار داده شده است، می‌توان برای فیلم‌برداری و عکاسی از آن استفاده کرد. همچنین، به‌کمک هوش مصنوعی متا می‌توان اطلاعاتی از اشیای اطراف کسب کرد. قیمت عینک هوشمند متا از  ۳۲۹ دلار شروع می‌شود.