تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3745378
شناسه : 3745378
تاریخ :
آیات مأنوس نهضت ملی "زندگی با آیه‌ها" را انتخاب کنید اقتصاد ایران: دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه ها»، از اعلام فراخوان انتخاب آیات مانوس این طرح توسط فعالان فرهنگی کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی تقی‌زاده، دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه ها»  گفت: گام اول نهضت زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان سال 1402-1403 با هم افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی، با اقبال ویژه‌ای روبرو شد و شاهد مشارکت بیش از 10میلیون‌نفر از عموم مردم در این حرکت بودیم که بر همین اساس تصمیم بر ادامه این نهضت به مدت حداقل 3 سال به صورت مستمر گرفته شد.

او تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اساسی این نهضت قرآنی، محتوامحور بودن آن است. این نهضت به دنبال قرآنی شدن جامعه است و می‌خواهد آیات منتخب ناظر به موضوعات کاربردی و مورد نیاز امروز نهضت اسلامی را برای عموم افراد جامعه خصوصاً دانش‌آموزان، متناسب با نیاز و سلیقه ایشان به صورت گسترده و مؤثر تبیین کند.

تقی زاده ادامه داد: حساسیت و اهمیت بالای انتخاب آیات، موجب شد، در ابتدا کارگروه محتوایی مستقلی با درگیری 20 نفر به صورت مستقیم و 70نفر به صورت غیرمستقیم برای انتخاب آیات زیر نظر آیت‌الله عابدینی تشکیل شود. این کارگروه در یک فرآیند متقن و گام به گام پژوهشی، با بررسی کمی و کیفی روایات معصومین علیهم‌السلام و فرمایشات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله جوادی آملی، علامه مصباح یزدی و برخی دیگر از بزرگان، مباحثه کل قرآن کریم و بررسی دیگر منابع، قریب به 400 فراز کاربردی، مبتلابه جامعه امروز، خوش‌خوان و مورد تأکید را به عنوان آیات منتخب گزینش کردند.

 

 

او خاطرنشان کرد: اما از آنجا که این نهضت کاملا ملی است و متعلق به یک سازمان و مجموعه خاصی نیست و تمامی مراحل آن با هم‌افزایی و همکاری همه دغدغه‌مندان قرآن پیش می‌رود، دبیرخانه دائمی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به این جمع‌بندی رسید که فرآیند انتخاب آیات باهمکاری و هم‌افزایی مؤثر فعالان، اساتید، چهره‌ها و دستگاه‌های قرآنی پیش رود.

به همین منظور به صورت مکتوب نامه‌ای به همه مجموعه‌های قرآنی حاکمیتی و مردمی و چهره‌های قرآنی ارسال شد و گزارش مختصری از فرآیند پژوهشی و همچنین یک خروجی مهم این پژوهش شامل گنجینه حدودا 400 آیه‌ی منتخب تقدیم حضورشان گردید تا با بررسی کارشناسانه خروجی این پروژه را از نظرات راهبردی و راهگشای خود بهره‌مند سازند.

دبیر نهضت ملی زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه آیات منتخب در بسته‌های مختلف محور قرار می گیرند افزود: یکی از بسته‌های مهم 100 فراز مأنوس و مشهوری است که بسیاری از مردم با آن‌ها انس ذهنی خوبی دارند و تا حدخوبی سرمایه موجود جامعه محسوب می‌شود که به همین منظور فراخوانی جهت نظرخواهی از همه فعالان قرآنی کشور برای انتخاب 100 فراز مأنوس آماده شده است که از همه دغدغه‌مندان، اساتید، فعالان فرهنگی، مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی دعوت می‌کنیم تا از این طریق، دبیرخانه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها را از نظرات کارشناسانه خود در انتخاب آیات یاری دهند.

او گفت: در این فراخوان یک لیست پیشنهادی شامل 200 فراز مأنوس و مشهور بین عموم مردم در معرض قرار می‌گیرد و از عزیزان درخواست می‌شود تا میزان انس ذهنی مردم با هر کدام از این آیات را مشخص کنند.

تقی زاده در پایان گفت: قرار است این 100 فراز مأنوس، یکی از بسته‌های ویژه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها باشد تا در طی سال و با ابزارهای مختلف در بین عموم مردم تبدیل به گفتمان شود. این نظرخواهی برای عموم کنشگران قرآنی برای انتخاب آیات دیگر بسته‌های آیات نهضت در آینده نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/