تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745356
شناسه : 3745356
تاریخ :
تدوین برنامه جامع ارتقای سلامت دانش‌آموزان اولویت هرمزگان است اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان، تدوین برنامه جامع سلامت را برای رفع مشکل قد و وزن دانش‌آموزان به عنوان اولویت دانشگاه علوم‌پزشکی تعیین کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان با تأکید بر لزوم رصد دقیق شاخص‌های سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برنامه جامعی را برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان تدوین کند تا با اجرای آن در سال‌های آینده دانش‌آموزان رشد قدی و جسمی مطلوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش ویژه معلمان جزایر و شهرستان بشاگرد افزود: ۲۵۰ معلم جدیدی که برای جزایر و بشاگرد جذب شده‌اند باید به صورت ویژه و متفاوت آموزش ببینند تا بتوانند محور تحول در این مناطق مهم استان باشند.

دوستی انضباط بخشی در حوزه آموزش را جزو نکات مهم در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: عمق بخشی به آموزش باید ویژه‌تر در دستور کار قرار گیرد، در همین راستا هماهنگی ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای با آموزش و پرورش استان همچنین متناسب با ظرفیت صنایع استان تدوین سرفصل‌های درسی مبتنی بر تقاضای صنایع، ضرورت دارد تا کلان تصویر آموزش استان با نقشه توسعه استان تطبیق داشته باشد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و مسئله محوری جلسات شورای آموزش و پرورش در تمام شهرستان‌ها، گفت: انتخاب مدیران مدارس باید با سخت‌گیری و دقت انجام شود چراکه مدیر مدرسه اگر انسان توانمندی باشد می‌تواند منشأ کشف استعدادها، بروز خلاقیت‌ها و تحولات سخت افزاری و نرم افزاری باشد و بسیاری از نارسایی‌ها را از بین ببرد.

دوستی همچنین بر ارتقا کیفیت تحصیل دانش‌آموزان هنرستان‌های جوار صنعتی تاکید کرد و گفت: ارتباط هنرجویان باید با صنعت افزایش پیدا کند.