تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745355
شناسه : 3745355
تاریخ :
لزوم مراقبت زائران یزدی اربعین از کلاهبرداری‌های اینترنتی اقتصاد ایران: یزد- رییس پلیس فتا استان یزد از زائران اربعین خواست برای ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ها صرفاً از سامانه سماح استفاده کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری پلیس، حسن ابوالحسینی با اشاره به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا گفت: موج جدیدی از کلاهبرداری‌های اینترنتی در راه است و متقاضیان باید برای ثبت‌نام تنها از «سامانه سماح» به نشانی samah.haj.ir استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این ایام، سایت‌های جعلی به یکی از ابزارهای اصلی مجرمان تبدیل شده و ناآگاهی برخی کاربران فرصت مناسبی را برای سوءاستفاده‌گران فراهم می‌کند افزود: کلاهبرداران با ارسال پیام‌های اغواکننده، زائران مشتاق را به لینک‌های آلوده هدایت می‌کنند و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برند؛ زائران مدارک هویتی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

ابوالحسینی با اشاره به اینکه مجرمان اینترنتی با ارسال لینک‌های جعلی و نصب بدافزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند افزود: کاربران باید هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت کرده و از درگاه‌های مورد اعتماد استفاده کنند.

وی تأکید کرد: هوشیاری و دقت شهروندان در این ایام می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم سایبری جلوگیری کنند و رعایت نکات ایمنی، سفری امن و بدون نگرانی را برای زائران رقم بزند.

این مقام انتظامی همچنین افزود: افرادی که می‌خواهند گذرنامه زیارتی دریافت کنند، می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی «پلیس من» و از فهرست خدمات گذرنامه استفاده کنند.

ابوالحسینی به شهرواندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، فوراً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Fata.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را گزارش دهند.