تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745347
شناسه : 3745347
تاریخ :
فرش و دولومیت فرصت‌های سرمایه گذاری مهم برای توسعه اقتصادی نهاوند اقتصاد ایران: همدان-مدیرکل صمت همدان گفت: نهاوند زیرساخت‌های خوبی دارد و دولومیت و فرش نهاوند برای سرمایه گذاری ظرفیت‌های قابل توجهی هستند که برای ارتقا و توسعه آنها برنامه داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد شانیان در همایش تخصصی فرش دستباف نهاوند به ارزش افزوده فرش اشاره کرد و گفت: فرش دستباف از منظر اقتصادی و فرهنگی قابل توجه است و این نشان از اهمیت ویژه این هنر است.

شانیان افزود: به همت اداره کل صمت همدان در سه سال اخیر شاهد توجه ویژه به این هنر صنعت در سراسر استان هستیم به طوری که در بیشتر شهرستان‌ها جشنواره‌های کاربردی برگزار شده و موجب رونق و احیای این کالای استراتژیک شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فرش از نمادهای اصلی جهش تولید با مشارکت مردم است که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به هنرمندی و مهارت بافنده‌های نهاوندی گفت: فرش نهاوند روی زمین نمی‌ماند و به صورت پیش قرارداد به فروش می‌رسد لذا باید در زمینه صادرات برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

شانیان خاطرنشان کرد: آزادسازی واردات فرش برای رفوگری فرش به داخل کشور از پیشنهادات استان همدان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بود که در مجلس به قانون تبدیل شده است.

وی به تشریح برخی دستاوردهای صمت استان پرداخت و افزود: استان همدان در ارزیابی اخیر که صورت گرفته رتبه نخست احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل را کسب کرده است.