تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745338
شناسه : 3745338
تاریخ :
سمپاشی ۵۵۰ منطقه عشایری و روستایی اندیکا بر علیه انگل های خارجی اقتصاد ایران: اهواز - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا گفت: ۵۵۰ منطقه عشایری و روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش عملیات سم پاشی قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سلطانی ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سمپاشی بیش از ۲۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین و بالغ بر ۵۱۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام با همکاری بخشداران و دهیاران در بیش از ۵۵۰ مناطق روستایی و عشایری بر علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی دامی افزود: انگل‌های خارجی بدن دام ناقل بسیاری از بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند که این موضوع حساسیت مقابله با انگل‌های خارجی را بیشتر می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص سمپاشی جایگاه‌های دام، عنوان کرد: این عملیات در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز، بابزیوز و غیره بوده است.

وی زیان‌های اقتصادی ناشی از بروز این بیماری‌ها را مهم دانست و افزود: انگل‌های خارجی بدن دام موجب پایین آمدن سطح کیفی محصولات و تولیدات دامی شده و باعث هدر رفتن منابع و امکانات موجود در صنعت دامپروری می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می‌شود، افزود: در این راستا اداره دامپزشکی شهرستان با توان بخش دولتی و با همکاری بخشداران و دهیاران سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی می‌باشد که از ابتدای سال جاری تا کنون به اجرا در آمده است.