تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3745335
شناسه : 3745335
تاریخ :
تاج: گرفتن مجوز حرفه‌ای توسط ۷ باشگاه یک موفقیت بود اقتصاد ایران: رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به کسب مجوز حرفه ای توسط ۷ باشگاه گفت:این یک موفقیت است به خصوص که ژاپن هم در این زمینه همین آمار را دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر،  مهدی تاج در مراسم برترین‌های فوتبال ایران، اظهار داشت: در ابتدا به رسم فیفا و AFC می‌خواهم بابت درگذشتگان چهار سال گذشته سکوت کرده و برای آنها فاتحه بخوانید. به همه عزیزانی که در سالن حضور دارند و همچنین از افرادی که ما در مسابقات مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کمک کردند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

وی افزود:  این روزها غزه آماج وحشیانه‌ترین حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و نمایندگان  فوتبال ما نیز مانند برخی کشورهای دیگر آسیایی در کنگره فیفا به وقت سخنرانی نماینده این رژیم غاصب سالن را ترک کرده و این رویه خوب را به وجود آوردند زیرا این مجموعه عجیب گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرده است. بیش از ۷۶ بازیکن فوتبال را شهید کردند. هیچ زمینی در غزه نیست و هیچ مسابقه‌ فوتبالی انجام نمی‌شود. باید جامعه بین الملل و ورزش نسبت به این ماجرا واکنش داشته باشد و در این کنگره چنین کاری را انجام داد.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: اولین موضوع من درمود کارهای سخت افزاری ورزشگاه‌ها است. سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و نهادهای دیگر تلاش کردند و مسئولان امنیتی نیز به ما کمک کردند. این کار باید روزی انجام می‌شد اما به هر دیلی تاکنون شروع نشده است. مدتی است کا را شروع کرده‌ایم. نور ورزشگاه‌ها را به ۲ هزار لوکس افزایش می‌دهیم و قصد داریم در ورزشگاهی بازی برگزار کنیم که این لوکس را داشته باشد. صندلی‌ها نیز باید شماره‌گذاری شود. ورودی‌های مجزایی برای بانوان باید در نظر بگیریم. ورودی بانوان در گذشته یک توهین بود اما از این به بعد باید ورود آنها به سهولت انجام شود. باید نصب گیت‌ها را داشته باشیم تا افراد با استفاده از کد ملی روی صندلی مخصوص خود بنشینند و بلیت الکترونیک به فروش برود.

تاج اضافه کرد: این کارها سال‌ها در دنیا انجام شده و باعث شرمندگی من است که بگویم الان انجام می‌دهیم. اگر در برخی ورزشگاه‌ها برای میزبانی در هفته‌های اول معذور باشیم مشکلی نیست اما باید ورزشگاه آماده باشند. 

وی ادامه داد: حرکتی هم در بخش نرم‌افزار انجام دادیم.  قانون و نظم  مالی مشخصی در لیگ حاکم شده است و صداقت کاری در صدور مجوز حرفه‌ای داریم. هیج مماشات و سندسازی و کار غیرقانونی انجام نشد. خوشبختانه ۷ باشگاه ما مجوز حرفه‌ای گرفتند که طبق آشنایی‌ام با قوانین AFC یک موفقیت بود زیرا ژاپن هم این تعداد را گرفت و سهمیه‌های کره کمتر بود. ۴ باشگاه هم مجوز ملی گرفتند و باشگاه‌هایی هم که مجوز نگرفتند،  اگر امسال نگیرند، دیگر نمی‌توانند در لیگ فعالیت کنند

رییس فدراسیون خاطرنشان کرد: اکنون گزارش مالی و حسابرس قانون می آید و کارها شفاف است. در گذشته نمی‌دانستیم یک باشگاه چه قدر بدهی دارد اما الان می‌دانیم. قانون بسیار خوبی برای جوانگرایی و ترانسفر بازیکنان در نظر گرفته‌ایم و بیش از ۲۰ بازیکن ترانسفر شده‌اند.  از ورشکستگی مالی نجات پیدا کردیم و جلوگیری از بازیکنان خارجی بی‌کیفیت انجام شده است.

تاج افزود: در مجموع کارهای سخت افرازی و نرم افزاری زیادی انجام شده که هرچند کافی نیست اما باید بیشتر پیگیر کنیم. در حوزه VAR  کارهایی انجام شده اما همچنان موانعی داریم. نتوانستیم صدا و سیما را برای ورود سیستم به اراک متقاعد کنیم و امیدواریم تاییدیه بدهند تا هر ۷ دستگاه را در هفته جاری آماده کنیم.

از همه افرادی که در مجموعه سازمان لیگ به ما در تمام زمینه‌ها کمک کردند، تشکر می‌کنم و امیدواریم این موانع زیاد روز به روز کمتر شود تا یک کار خوب انجام شده و همه راضی باشند.

تاج همچنین در پایان مراسم درباره عدم همکاری صدا و سیما پیرامون استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR اظهار داشت: امروز منتظر دوستان از صدا و سیما بودیم تا به اراک سفر کنند و سیستم کمک داور ویدئویی VAR را مورد ارزیابی قرار دهند اما با محدودیت‌هایی رو به رو شدند و این سفر انجام نشد.

او ادامه داد: اگر دوستان از صداوسیما امروز تشریف می‌آوردند و سیستم VAR در اراک را با سیستم‌های سیار خود امتحان می‌کردند خیلی خیلی برای ما بهتر بود. وزیر ورزش و جوانان تاکید داشتند که دستگاه‌های VAR حتماً باید مورد تأیید صداوسیما قرار گیرد و به همین دلیل ما باید دوباره این دستگاه را از اراک به تهران منتقل کنیم تا صداوسیما آن را تأیید کند و بعد دوباره برای انجام بازی پرسپولیس و ذوب آهن به اراک منتقل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیدارهای خانگی تیم استقلال تهران در ورزشگاه شهر قدس برگزار می‌شود یا خیر، گفت: باید سازمان لیگ در این مورد پاسخ دهد.