تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745331
شناسه : 3745331
تاریخ :
نیاز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایستگاه راه آهن همدان اقتصاد ایران: همدان-مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت :۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری کامل از پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صالحی امیر صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد :۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک تازه تأسیس پرواز همدان در حال ساخت است که تاکنون برای هفت هزار و ۴۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک مسکونی پرواز در خرداد ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی و به بنیاد مسکن ارجاع داده شده است که این اتفاق بزرگی در حوزه تأمین مسکن استان بوده است خاطرنشان کرد: در کنار اجرای پروژه‌های مسکن، همه سرانه‌های آموزشی، فضای سبز، تأسیسات شهری، مذهبی‌، انتظامی و سایر موارد تعیین شده در این شهرک از سرعت و پیشرفت خوبی برخوردار است.

صالحی‌امیر مطرح کرد: باتوجه به اینکه تاکنون هفت مرتبه به ادارات مرتبط نامه نگاری شده است تا اراضی خود را به صورت رایگان تحویل بگیرند اما تا کنون نیروی انتظامی زمین خود را تحویل گرفته است.

وی بابیان اینکه این شهرک هشت محله با امکانات رفاهی دارد تصریح کرد: از ابتدای اجرای پروژه، اطلاعات متقاضیان هر محله در سامانه وزارت راه و شهرسازی مشخص شده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمترین هزینه در حال ساخت واحدهای مسکونی این شهرک است.

صالحی امیر افزود: همه مصالحی که در این پروژه استفاده می‌شود مورد تأیید سازمان نظام مهندسی است و نمی گذاریم مشکلات مسکن مهر دوباره تکرار شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه بابیان اینکه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان هر واحد مسکونی واگذار خواهد شد گفت: اقساط آن در بیشترین مقدار خود در ۲ سال نخست تا پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و بانک‌ها نمی‌توانند اقساط را بیشتر از این میزان دریافت کنند که تخلف محسوب می‌شود.

وی از یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط تعاونی‌هایی همچون نیروگاه شهید مفتح، تعاونی مسکن بسیج و فرهنگیان اسدآباد که در حال ساخت است خبر داد و متذکر شد: پروژه چهار باند کردن جاده همدان علیصدر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده که پیمانکار پروژه نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان طلب دارد و متناسب با اجرای طرح اعتبارات پرداخت خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد: عملیات اجرایی پروژه همدان، گل‌تپه، علیصدر و پروژه سالن مسافربری راه‌آهن همدان بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است.

صالحی امیر با بیان اینکه ۹۰۰ هکتار از زمین‌های استان برای نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: در ۳۲ شهر استان همدان نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود.

وی از واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در استان همدان گفت و یادآور شد: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت در استان همدان تاکنون ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۶ خانوار واگذار شده است.