تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3745324
شناسه : 3745324
تاریخ :
رسانه عبری: سرخوردگی در ستاد ارتش اسرائیل موج می‌زند اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان از افزایش احساس سرخوردگی و شکست در داخل ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل زمین گیر ماندن اسرائیل در غزه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، احساس سرخوردگی و شکست به داخل ستاد ارتش اسرائیل هم سرایت کرده و نبود افق سیاسی مشخص برای پایان جنگ و نیز مشکلات روز افزونی که ارتش اسرائیل در جنگ نوار غزه با آن مواجه است، باعث تشدید این احساس شده است.

این رسانه عبری زبان در ادامه نوشت: فرماندهان ارتش اسرائیل از اینکه کابینه اسرائیل تا کنون هدف بلند مدت خود را از جنگ اعلام نکرده دچار سردگمی‌ شده‌اند، همین امر باعث پایین آمدن روحیه ژنرال‌های اسرائیلی شده است، به نحوی که می‌توان در راهروهای ستاد ارتش جملاتی همچون هیچ تصمیم شفافی وجود ندارد، ما بدون هدف در حال جنگ هستیم و ما در شرایط فعلی گیر افتاده‌ایم، را به وضوح شنید.

یکی از ژنرال‌های یگان زرهی اسرائیل در این رابطه با آحارانوت گفت: ما با حماسی مواجه هستیم که با یک منطق نظامی سازمان یافته در حال جنگ است، حماس از تاکتیک دسته‌های مبارزاتی کوچک پیروی می‌کند که راهبرد آن حفظ نیروی نظامی خویش است.

یدیعوت آحارانوت همچنین به نقل از برخی از کارشناسان هم نوشت: به علت تنش‌های روز افزون در شمال و کمبود نیرو در جنوب ارتش اسرائیل مجبور شد به سرعت تیپ‌های احتیاط خود را در نوار غزه به کار بگیرد.

انتهای پیام/