تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745313
شناسه : 3745313
تاریخ :
آمادگی یزد برای میزبانی از مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد از برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی یزد با حضور تیم هایی از ۱۲ کشور آسیایی در شهریور امسال خبر داد و گفت: آمادگی کامل در این زمینه داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی و هماهنگی مسائل مربوط به میزبانی استان یزد از مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۴ گفت: این دوره از مسابقات، با حضور تیم هایی از بیش از ۱۲ کشور آسیایی در شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

وی از باشگاه شهداب به عنوان یکی از افتخارات ورزش استان یزد یاد کرد و افزود: به همت این باشگاه و با همکاری سایر دستگاه‌ها و به ویژه اداره کل ورزش و جوانان، برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری مسابقات به بهترین نحو ممکن صورت گرفته است.

استاندار یزد در ادامه از آمادگی کامل استان یزد برای میزبانی از مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۴ خبرداد و تصریح کرد: کلیه تمهیدات لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری مسابقات در سطح بین المللی اندیشیده و تامین شده است.

آمادگی استان یزد برای میزبانی رویدادهای ورزشی

استاندار یزد یکی از رویکردهای مورد پیگیری را تبدیل استان یزد به مرکز برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزشی، فرهنگی، علمی و فناوری عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا باید زیرساخت‌های لازم فراهم و حمایت های لازم صورت گیرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: تبدیل استان یزد به مرکز برگزاری رویدادهای بین المللی، در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری و مسائل فرهنگی اهمیت زیادی دارد.

استاندار یزد اضافه کرد: امیدواریم در پرتو پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده، مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۴ بهترین نحو ممکن در استان یزد برگزار شود.

وی ضمن تکذیب شبهات مطرح شده گفت: استانداران متولی پیگیری پرداخت این تسهیلات تکلیفی به مردم و نیز انجام تکالیفی نظیر پرداخت وام‌های ازدواج، جوانی جمعیت و ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها و به طور کلی احقاق حق مردم هستند.

استاندار یزد از انجام پیگیری های لازم جهت بازگشت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از گردش مالی شرکت‌های خارج از استان خبر داد و افزود: علی رغم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و در حالی که بانک‌های استان در سال ۱۴۰۰ فقط ۷۰ درصد از منابع خود را در حوزه تسهیلات مصرف کرده‌اند، این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۵ درصد رسید.

سرانجام راه آهن یزد - اقلید

عالیترین مقام اجرایی استان با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص راه آهن اقلید - یزد گفت: در دولت سیزدهم ۸۶۰ میلیارد تومان جهت تکمیل سیستم‌های مخابراتی و ایستگاه‌های این خط هزینه شد اما رفع نواقص باقیمانده نیازمند ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مهران فاطمی همچنین تصریح کرد: طی سه سال اخیر به کرات گلایه‌مندی خود را از شرکت راه آهن کشور در سطح هیئت دولت مطرح و اعتراضات به حق مردم را نسبت به توقف قطار ترنست و قطار شبانه اعلام کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم ارائه خدمات دستگاه‌های استان علی رغم حضور کارمندان در ادارات پس از ساعت ۱۰ صبح، گفت: قطعاً شرکت توزیع برق استان با این تخلف برخورد خواهد کرد اما برخی از شعب منتخب بانک‌ها در روزهای تعطیل جهت رسیدگی به امور ضروری صنایع و مردم فعال هستند.

انتقال کارت بازرگانی شرکت‌های بزرگ به استان

استاندار یزد با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص عدم انتقال کارت بازرگانی ۴۷ شرکت بزرگ معدنی و فولادی به استان تصریح کرد: علاوه بر تذکر به این شرکت‌ها جهت انجام فرایند انتقال کارت بازرگانی به استان، سیاست‌های تنبیهی و فشار دستگاه‌های نظارتی نیز در نظر گرفته شده است.

فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه شهید نصیری یزد، گفت: تمام تلاش خود را در راستای تسریع در به‌روز رسانی و رفع ایرادات این ورزشگاه و میزبانی از مسابقات لیگ برتر از ابتدای فصل به کار خواهیم گرفت.