تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745307
شناسه : 3745307
تاریخ :
دست‌سازه‌های حسینی هدیه به زائران در پیاده روی اربعین اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دست‌سازه‌های خود را به کودکان در پیاده‌روی اربعین اهدا کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ملیحه ملک‌زاده‌فرد اظهار کرد: اعضای مراکز کانون استان دست‌سازه‌های خود را به کودکان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین اهدا کردند.

وی با بیان اینکه هدف از این برنامه پرورش و تقویت حس دینی اعضا و شناخت معارف نهضت عاشورایی است، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون با معرفی ابعاد مختلف حماسه کربلا و آشنایی با شهدا و شخصیت‌های واقعه عاشورا، بخشی از فعالیت‌های کانون به تهیه دست‌سازه شامل جا کلیدی، عروسک‌های بومی، آویز خودرو، گیره سر، دستبند، کارت پستال، پرچم و سربند اختصاص یافت که برخی از والدین مشتاق نیز هم پای فرزندان خود در ساخت این هدایا مشارکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: سفیران اربعین کانون از میان همکاران داوطلب که در این سفر معنوی حضور دارند، این هدایا را در میان کودکان و نوجوانان حاضر در طول مسیر پیاده‌روی توزیع خواهند کرد.

ملک‌زاده‌فرد با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال ستاد اربعین کانون با شعار «کربلا طریق الاقصی» برگزار می‌شود، افزود: سفیران کانون در موکب‌های مختلفی که توقف می‌کنند، به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله معرفی و خوانش کتاب، قصه‌گویی و عکاسی خواهند پرداخت.

وی اجرای پویش کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های ستاد اربعین کانون استان عنوان کرد و ادامه داد: در این کار فرهنگی صفحات کتاب «هنگام باران بود» که یک منظومه نیمایی عاشورایی برای نوجوانان است به صورت بنر در پر ترددترین مسیر در پیست پیاده‌روی دریاچه شورابیل نصب شده و خوانندگان این اثر با ارسال عنوان کتاب به سامانه پیامکی اعلام شده، در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یادآور شد: اجرای این پویش تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.