تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745299
شناسه : 3745299
تاریخ :
۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری شده اردبیل صرف فقرا و نیازمندان می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال صد درصد زکات جمع‌آوری شده در استان اردبیل صرف رفع نیازمندی فقرا در استان اردبیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۸۳ عامل افتخاری زکات و ۱۱۰ مبلغ این فریضه الهی در مناطق روستایی و کشاورزی استان فعالیت می‌کنند که در طول سال شاهد فعالیت مناسب مبلغان و عاملان زکات هستیم تا بتوانند زمینه احیای این فریضه الهی را انجام دهند.

حسین‌نژاد در ادامه یادآور شد: ۴۰۰ جلسه آموزشی در روستاها سال گذشته برگزار و ۳۲ جلسه شورای زکات نیز در شهرستان‌ها به انجام رسید.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال نیز ۲۹۲ جلسه آموزشی در شهرستان‌ها برگزار شده و ۱۶ جلسه شورای زکات در شهرها و مناطق مختلف استان دایر شده است.

حسین‌نژاد عملکرد سال گذشته پرداخت زکات واجب استان را سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، زکات مستحبی را ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و فطریه را ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به همراه کفارات ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تمامی این مبالغ صرف کارهای عام‌المنفعه و اقدامات رفع فقر شده است.

وی افزود: در کوتاه‌ترین زمان فطریه و کفارات جمع‌آوری شده در عید سعید فطر به دست فقرا و نیازمندان رسیده و ما سعی می‌کنیم تا در این زمینه همچنان با اولویت رفع فقر اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

حسین‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده که ۱۰۶ درصد تحقق برنامه را شاهد بودیم.

وی مصارف زکات جمع‌آوری شده را شامل تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث و تعمیر مسکن و مباحث معیشتی اعلام کرد و ادامه داد: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان صرف نیازمندان و فقرا شده و تنها سه درصد به پروژه‌های عام‌المنفعه اخصاص یافته است.

حسین‌نژاد اضافه کرد: امسال صد درصد زکات جمع‌آوری شده را به فعالیت‌های مرتبط با رفع نیازمندی فقرا اختصاص خواهیم داد که پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ میلیارد تومان زکات در سال‌جاری جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: درآمد استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۳۰ درصد رشد روبه‌رو بوده و در چهار ماهه امسال نیز ۲۶ درصد رشد جمع‌آوری زکات را در استان شاهد هستیم.